بدهی 8 میلیاردی دوچرخه‌سواری/پول در حساب همسر خزانه‌دار سابق

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری صبح امروز (یکشنبه) با حضور محمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان و مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مجمع امروز اظهار داشت: مجمع فدراسیون را در دو سال گذشته به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، برگزار ‌نکرده بودیم. ما فدراسیون را با پرونده دوپینگ سازمان‌یافته تحویل گرفتیم و ریاست قبلی فدراسیون به دلیل این پرونده محروم بود. میلیاردها بدهی داخلی و 40 هزار یورو بدهی خارجی داشتیم و فدراسیون را با انبوهی از ایمیل‌های سیاه که به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری ارسال شده بود و همچنین پرونده باز دخالت دولت، تحویل گرفتیم. ما شبانه‌روزی کار کردیم و این فدراسیون قابل مقایسه با گذشته نیست. ما اساسنامه قابل تصویب نداشتیم و بعد از کار زیاد توانستیم اساسنامه را به انتخابات برسانیم. در طول این مدت بدهی‌ها را قسط‌بندی کردیم و 30 هزار یورو بدهی خارجی پرداخت شد و مبلغ اندکی مانده است که آن را هم در موعد مقرر پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره ساختمان فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: دو واحد فدراسیون در خیابان ورزنده را به فروش رساندند و در زمین استیجاری مجموعه آزادی یک ساختمان نیمه‌کاره تحویل فدراسیون‌های بعدی دادند. ما متوجه شدیم هشت میلیارد تومان بدهی برای همین ساختمان نیمه‌کاره داریم و 10 میلیارد تومان هم نیاز است تا ساختمان تکمیل شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری راجع به خزانه‌دار این فدراسیون یادآور شد: به دلیل عدم وجود مدیریت ثابت، سوءاستفاده‌هایی را در خزانه‌داری فدراسیون شاهد بودیم که به مراجع قضایی اعلام شد و پرونده در حال پیگیری است.‌ در حال حاضر از لحاظ مالی در ثبات خوبی قرار داریم. یکی از معضلات فدراسیون بحث دوپینگ بود و حتی پرونده در اتحادیه جهانی داشتیم و توانستیم با این معضل مبارزه کنیم.

اسدی با اشاره به حضور علی لبیب در المپیک پاریس خاطر نشان کرد: رکابزنان ما در المپیک‌ها به آخر خط نمی‌رسند و این بازتاب بدی در رسانه‌ها دارد. تمرکز ما این است در این دوره این اتفاق نیفتد و نتیجه خوبی توسط علی لبیب به دست بیاید. ما تلاش کردیم موانع را برداریم و سال نویدبخشی را پیش‌بینی می‌کنم.

در ادامه این مجمع حسابرس فدراسیون گزارشی از وضعیت ساختمان و شکایت پیمانکار برای دریافت طلب خود ارائه کرد. وی گفت که قراردادی با شرکت توسعه و تجهیز که در آن مدت و نوع استفاده از زمین استیجاری مجموعه ورزشی آزادی برای احداث ساختمان باشد، ارائه نشده است.

در این باره اسبقیان تأکید کرد: موضوع ساختمان باید تعیین تکلیف شود. پروژه از سال 98 آغاز و 9 ماه بعد قرارداد تمام شده است. در واقع تعیین تکلیف ساختمان انجام نشده و شرکت پیمانکار هم شکایت کرده و ببینید که الان پرونده در چه وضعیتی است.

اسدی نیز گفت: بدهی یک میلیارد و 900 میلیون تومان بوده، اما به هشت میلیارد شده است.

اسبقیان در ادامه گفت: چرا بدهی به پیمانکار پرداخت نشده است که شکایت کند؟ که اسدی پاسخ داد: آن تاریخ که این اتفاق افتاده، زمان ریاست خسرو قمری بود و پول بوده و پرداخت نکرده است. بعد از آن داوری سرپرست شد. رشیدی هم شش ماه رئیس بود و من هم که آمدم، 16 ماه سرپرست بودم. براساس اولویت منطقی، الان زمانی است که ساختمان را تعیین تکلیف کنیم و برای ساخت آن اقدامات جزئی شده است. نقدینگی فدراسیون اجازه نمی‌داد. آن زمان بدهی چهار میلیارد تومان شده بود.

در ادامه اسبقیان با ابراز ناراحتی از این موضوع گفت: بدهی الان افزایش پیدا کرده و ایراد اساسی است و حتماً تشریف بیاورید که در مورد آن صحبت کنیم و پیگیری کنید تا تعیین تکلیف شود. خیلی بد است بدهی 1.9 میلیاردی به هشت میلیارد برسد. ما باید مدیریت کنیم که این اتفاقات نیفتد. این مسئله آسیب‌زننده است. ورزشکاران ما در روستاها کفش ورزشی ندارند، اما الان فدراسیون باید هشت میلیارد جریمه بپردازد. ایراد اساسی این است کسی که سرپرست می‌شود فکر می‌کند نباید دنبال پرداخت بدهی باشد. سرپرست هم مسئول است و باید تلاش کند که این موضوع را حل کند. ما هم کمک می‌کنیم که حل شود. انتظارم این است برای پرداخت بدهی فشار به اعتبارات دولتی نیاورید که وزارت ورزش و کمیته کلی المپیک بپردازد، بلکه باید از طریق اسپانسر تأمین شود. اعتبارات دولتی برای ورزشکاران است و نباید با آن، جریمه پیمانکار داده شود و ظلم است.‌ حتماً امسال بدهی را تعیین تکلیف و کم‌کم  شروع کنید که ساختمان هم ساخته شود.

همچنین در این مجمع خزانه‌دار فدراسیون اعلام کرد: من شهریور 1402 این سمت را تحویل گرفتم و هیچ سند خزانه‌داری وجود نداشت. طلبکارها با مستندات جدید به فدراسیون می‌آمدند، اما سندی در فدراسیون موجود نبود. جایی را تحویل گرفتم که هیچ چیزی نبود و همه چیز پاک شده بود.

اسبقیان در مورد خزانه‌دار قبلی سؤال کرد و اسدی رئیس فدراسیون پاسخ داد: خزانه‌داری 9 سال کارمند فدراسیون بود. ما به او مشکوک شدیم و حراست مستقر شد و از اسلامی خزانه‌دار فدراسیون والیبال کمک گرفتیم. در حالی که من در اجلاس کنفدراسیون آسیا بود، از طریق آقای اسلامی متوجه شدم که از حساب فدراسیون برداشت شده و متوجه شدیم جعل نامه کرده است.

وی ادامه داد: از طریق مراجع قضایی اقدام کردیم و گردش مالی از سال 1400 گرفته شد و متوجه شدیم با پول‌ها قبل از پرداخت به طلبکارها بازی می‌کرد و وارد حساب‌های مختلف از جمله همسر خود می‌کرد. در حال حاضر هم پرونده او در حال جریان است. البته سال‌های قبل 1400 را هم اگر گردش حساب می‌گرفتیم، باز هم مشکل وجود داشت، اما چون در آن سال‌ها مجمع برگزار شده بود، امکان بررسی حساب‌ها را نداشتیم. خزانه‌دار پول را در نهایت به طلبکار پرداخت می‌کرد، اما قبل از آن به حساب‌های مختلف واریز می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.