افتتاح ۱۱ نیروگاه خورشیدی، یک نیروگاه بادی و یک نیروگاه برق آبی در ۷ استان

در جریان سفر مقامات ارشد دولت به استان مرکزی ۱۱ نیروگاه خورشیدی، یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت قطعی ۷۴ مگاوات به صورت هم‌زمان در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، قم، کرمان، یزد، سمنان و لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنی، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات در استان مرکزی، نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی سیرجان و ۳ مگاواتی ماهان در استان کرمان، نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی پاک بناء در استان قم، نیروگاه های خورشیدی ۱۰ مگاواتی خضرآباد، ۲.۵ مگاواتی عطرآباد۳، ۲ مگاواتی عطرآباد ۲ و ۱ مگاواتی نایین در استان یزد، نیروگاه های خورشیدی ۱۰ مگاواتی کشت و صنعت جوین و ۱۰ مگاواتی نقاب در استان خراسان رضوی و نیروگاه خورشیدی۶ مگاواتی پاک سمن در استان سمنان در این مراسم افتتاح شد.

افتتاح ۱۱ نیروگاه خورشیدی، یک نیروگاه بادی و یک نیروگاه برق آبی در ۷ استان

همچنین نیروگاه بادی ۱۰ مگاواتی خواف در استان خراسان رضوی و نیروگاه برق آبی ۳ مگاواتی الیگودرز در استان لرستان به بهره برداری رسید.

در این مراسم دومین خط تولید پنل های خورشیدی شرکت مانا انرژی پاک با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال افتتاح شد، خط تولیدی که سالن آن به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ احداث و مراحل نصب تجهیزات و تولید آزمایشی آن در  انتهای سال ۱۴۰۲ انجام شد.

این کارخانه از دو خط تولید ۹۰۰ مگاواتی تشکیل شده که برای اولین بار امکان تولید پنل های متفاوت با ظرفیت های۵۵۰ تا ۷۰۰ وات را برای کشور ایجاد می کند و در آن از به روزترین و دقیق ترین فن آوری های روز دنیا استفاده شده است.

بر اساس این گزارش افتتاح این خط تولید کشور را قادر می سازد در هر ۲۲ ثانیه یک پنل خورشیدی با کیفیت بالا و در کلاس جهانی تولید کند و بنابراین سالیانه ۱۸۰۰ مگاوات پنل خورشیدی از طریق این خط تولید در کشور تولید می شود.

افتتاح ۱۱ نیروگاه خورشیدی، یک نیروگاه بادی و یک نیروگاه برق آبی در ۷ استان

با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز اولین خط تولید شرکت مانا انرژی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال به بهره برداری رسیده بود، بنابراین مجموع ظرفیت سالانه این کارخانه به ۲۳۰۰ مگاوات در سال رسیده است.

با توجه به استفاده از به روزترین تکنولوژی های دنیا در این کارخانه توان پنل های خورشیدی تولیدی به بیش از ۷۰۰ وات رسیده و برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

کارخانه شماره ۲ تولید پنل در خمین

ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از خطوط جدید تولید پنل شرکت مانا انرژی پاک با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ با احداث سالنی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع آغاز و در  انتهای سال ۱۴۰۲ مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی آن اتمام و به مرحله تولید آزمایشی رسید. 

این کارخانه از دو خط تولید ۹۰۰ مگاواتی تشکیل شده که برای اولین بار امکان تولید پنل‌های متفاوت با ظرفیت‌های ۵۵۰ تا ۷۰۰ وات را برای کشور ایجاد کرده است. از آنجا که سازنده خط تولید معتبرترین سازنده جهانی می‌باشد، به روزترین و  دقیق ترین فن‌آوری‌های روز دنیا در این خط تولید استفاده شده -که در کشور بینظیر و در منطقه کم نظیر بوده- و این شرکت را قادر میسازد در هر ۲۲ ثانیه یک پنل خورسیدی با کیفیت بالا و در کلاس جهانی تولید کند.

با توجه به زیرساخت مناسب و دانش فنی کسب شده در طول سال‌های گذشته، این شرکت قادر خواهد بود سالیانه ۱۸۰۰ مگاوات پنل خورشیدی در کارخانه جدید تولید کرده و ظرفیت تولید پنل خود را به ۲۳۰۰ مگاوات در سال افزایش دهد.

با تلاش‌های متخصیص این شرکت در حال حاضر کشور عزیزمان قادر به تولید پنل خورشیدی با تکنولوژی PERC، PERC – Half Cut و  TOPCon – Half Cut  که به روزترین تکنولوژی ساخت پنل در دنیا، می‌باشد. در تکنولوژی  TOPCon – Half Cut  و bifacial میتوان پنل خورشیدی با توان بیش از ۷۰۰ وات نیز تولید کرد. در کنار این مهم این کارخانه در ظرفیت کامل خود می‌تواند  برای حداقل ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.