یونیت قابل حمل دندانپزشکی تولید شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان امرداد امداد از سال ۱۳۶۸ با آرمان تسکین آلام بشری و کمک به ایجاد شرایط بهتر برای جوامع انسانی تصمیم به گام گذاری در مسیر سیار و چمدانی کردن تجهیزات پزشکی گذاشت.

محققان این شرکت دانش بنیان، یونیت دندان‌پزشکی سیاری طراحی کرده‌اند که علاوه بر ارائه خدمات دندان‌پزشکی در مناطق صعب‌العبور قادر است تا خدمات دندان پزشکی تخصصی به افراد معلول و جانباز که امکان حرکت برای آنان وجود ندارد، ارائه کند.

محمدرضا درعلی، مدیرعامل شرکت امرداد امداد یونیت سیار ضمن اشاره بر اینکه سابقه دندان‌پزشکی خانوادگی‌ام حدود یکصد سال دارد؛ اظهار کرد: پدر من که در حوزه دندان‌پزشکی در شهر فارسان چهارمحال و بختیاری و اصفهان مطب داشت، به ‌لحاظ روحیه خیرخواهانه‌اش روزهای آخر هفته را به خدمت‌رسانی در مناطق محروم اختصاص می‌داد. زمانی که پدر مرحوم شدند؛ تجهیزات پدر را که کیفیت بسیار خوبی هم در آن زمان داشتند در یک کامیون خاور مسقف، جای‌گذاری کردم و از همان زمان کارم شروع شد.

وی افزود: گاهی شرایط بیمار بحرانی و خاص بود و فضای من به‌دلیل محدودیتی که داشت، پاسخگوی افراد نبود. جابه‌جایی تجهیزات دندان‌پزشکی به اماکن مختلف کار دشواری است که موجب شده است تا خدمت‌رسانی به مناطق محروم و شرایط جنگی با دشواری انجام شود.

مدیرعامل شرکت امرداد امداد ادامه داد: در همان زمان، من با تجهیزاتی که داشتم، یونیت‌های پرتابل را با هدف اینکه یونیت، تجهیزات دندان‌پزشکی و باکس دارو مثل یک مطب کامل در صندوق عقب خودرویی مانند پراید جا بگیرد و ویزیت در منزل به‌راحتی انجام ‌شود طراحی کردم.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، هر آنچه که یک دندانپزشک برای امور معاینه و درمانی از یک یونیت دندانپزشکی انتظار دارد در این یونیت سیار دندانپزشکی وجود دارد و این تجهیز هیچ کمبودی از نظر امکانات و تجهیزات درمانی نسبت به یونیت‌های ثابت ندارد.

درعلی قابلیت جمع و باز شدن برقی، حجم بسیار کم، وزن پایین، توانایی فول پوزیشن صندلی به صورت برقی، عدم نیاز به لوله کشی آب و فاضلاب برای راه‌اندازی و قابلیت عملیاتی شدن در یک دقیقه در هر مکان را از جمله ویژگی‌های برجسته‌ای یونیت دندانپزشکی برشمرد و بیان کرد: این یونیت به سرعت و در هر مکان، ظرف یک دقیقه با اتصال به یک پریز برق شهری و فشردن یک کلید، عملیاتی و آماده کار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت امرداد امداد ضمن اشاره بر اینکه این صندلی به ‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت الکترونیکال کنار تخت بیماران بستری‌شده، مماس با تخت بیمار قرار داده می‌شود؛ گفت: در این شرایط بیمار به‌راحتی به یونیت منتقل شده و مانند برانکارد به جایی منتقل می‌شود که دندان‌پزشک فضای مناسبی را برای درمان بیمار داشته باشد.

وی اظهار کرد: تمام خدمات دندان‌پزشکی در هر زمینه‌ای از ایمپلنت گرفته تا درمان ریشه یا جراحی و … در چند جلسه قابل انجام است و پس از انجام مراحل درمان، بیمار به تخت خود منتقل خواهد شد.

درعلی در پایان ضمن اشاره بر اینکه ما پیگیر بحث برون‌مرزی و به اشتراک گذاشتن این محصول با کشورهای مختلف جهان هستیم، خاطرنشان کرد: همه کشورهایی که تاکنون با آنها مذاکره کرده‌ایم، بسیار مشتاق و علاقه‌مند هستند که این محصول را به آنها عرضه کنیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.