خورشید مصنوعی چین به میدان مغناطیسی در همجوشی هسته ای دست یافت

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این کشف در حقیقت دستاورد نخستین مرحله از آزمایش های بین المللی مشترک روی توکامک مذکور است. این پروژه از اواخر ۲۰۲۳ برای همکاری جهانی ارائه شد.

طبق گزارش رسانه های چینی ۱۷ موسسه تحقیقاتی و دانشگاه سراسر جهان از جمله کمیسیون انرژی های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه و دانشگاه کیوتو ژاپن در آزمایش ها شرکت کردند.

تنظیمات مغناطیسی نوآورانه ای که محققان بین المللی به آن دست یافته اند، یک دستاورد مهم در فیزیک پلاسما و فناوری همجوشی به حساب می آید. این دستاوردی مهم در زمینه دستیابی به منابع انرژی های پاک است.

توکامک HL۳به طور مستقل در چین طراحی و توسعه یافته است. همچنین این بزرگترین و پیشرفته ترین دستگاه همجوشی هسته ای جهان است.

توکامک مذکور فرایند تولید انرژی خورشید را از طریق همجوشی هسته ای کنترل شده تقلید می کند که یک فناوری نوین با پتانسیل حل مشکل جهانی انرژی و چالش های محیط زیستی است.

HL۳ در آگوست ۲۰۲۳ میلادی به طور موفقیت آمیز با جریان پلاسما یک میلیون آمپر فعالیت کرد. این آزمایش همچنین موقعیت چین به عنوان یک پیشتاز در تحقیقات همجوشی هسته ای را تثبیت کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.