چین تسلا را مجبور به تعمیر هزاران خودروی برقی کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، سازمان نظارتی بازار خودروی چین روز جمعه اعلام کرد که شرکت آمریکایی تسلا می‌بایست نرم افزار حدود 6 هزار خودروی وارد شده به این کشور را به دلیل مشکلات ایمنی از ماه ژوئیه تعمیر کند.

این رگولاتور اقدام خود را "فراخوان محصول" تحت مقررات چین توصیف کرده است. مشخص نیست که آیا مالکان این خودروها می‌بایست، وسایل نقلیه خود را برای پس گرفتن وجه خود به تسلا برگردانند یا خیر.

بر اساس اطلاعیه ای که در وب سایت اداره دولتی تنظیم بازار چین (SAMR) منتشر شد، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا در مجموع 5836 خودروی برقی وارداتی مدل 3، مدل S و مدلX  را با تاریخ تولید بین 12 ژانویه 2019 تا 26 آوریل 2024 فراخوان می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است که این وسایل نقلیه دارای خطر ایمنی هستند چرا که هنگامی که راننده کمربند ایمنی را نبسته است، سیستم یادآوری کمربند هنگام فعال شدن، هشدار صوتی یا تصویری نمی‌دهد.

این فراخوان در حالی صادر شد که شرکت تسلا اخیراً موفق به دریافت تأییدیه برای ارائه سیستم رانندگی کاملاً خودکار (FSD) خود در چین شده و گام بزرگی را برای رقابت در بازار این کشور برداشته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.