نامزدها با اخلاق‌مداری امکان انتخاب فردی شایسته را مهیا کنند

محمدرضا مجیدی عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت اخلاق از سوی کاندیداهای مجلس و هواداران آنها در رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی اخلاقی بوده و نظام برآمده از آن هم نظام مردسالاری دینی بر پایه اخلاق است. لذا اخلاق در تار و پود روابط فردی و اجتماعی ما به ویژه در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی اصل است.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از ایستگاه‌ها و میدان‌های آزمون درس اخلاق در حکمرانی جمهوری اسلامی از سوی چهره‌هایی است که قرار است یکی از بالاترین جایگاههای کشور را کسب کنند، یادآور شد: اگر بناست جلب اعتماد عمومی و تقویت اراده عمومی و پشتیانی مردمی در انتخابات شکل بگیرد یکی از عنصرهایی که می‌تواند کمک کننده باشد اخلاق است.

این استاد دانشگاه افزود: تجربه‌های ناموفق گذشته در رقابت‌های انتخاباتی تا حدی مردم را از  حرکت‌ها و رفتارهای غیراخلاقی زده کرده است لذا در اخرین تذکرات رهبری در 14 خرداد تاکید  ایشان بر اخلاق‌مداری در این عرصه بود.

مجیدی ابراز امیدواری کرد کاندیداها و هواداران آنها در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات با رعایت اصول اخلاقی و رفتار اخلاق‌مدارانه با حفظ آرامش کشور فرصتی را برای یک انتخاب شایسته فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اگر بناست در عرصه سیاست موفق  شویم همه برنامه‌های ما باید در مسیر اخلاق باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.