یمن: حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل تا توقف جنگ غزه ادامه دارد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله تاکید کرد عملیات منع کشتیرانی مرتبط با رژیم صهیونیستی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنی، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن جنایت‌های صهیونیستی، آمریکایی، غربی را علیه ملت فلسطین محکوم کرد و گفت پشتیبانی کامل یمن از ملت فلسطین در دفاع از خود تا زمان آزادی کامل فلسطین، اخراج اشغالگر و آزادی مسجدالاقصی ادامه دارد.

وی از حمایت لبنان، عراق، سوریه و ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد و گفت مرحله چهارم منع کشتیرانی به مقصد بنادر فلسطین اشغالی تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه ادامه دارد.

به گزارش المیادین، المشاط تاکید کرد نیروهای مسلح یمن به عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی اعم از عملیات زمینی، دریایی و هوایی ادامه می‌دهند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه اعلام کرد در حمایت از ملت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکایی - انگلیسی به یمن، ۳ عملیات نظامی در دریای سرخ و عرب اجرایی شده است.

چند روز پیش، آژانس اطلاعات وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد نیروهای مسلح یمن از ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳  تاکنون دستکم ۱۷۵ عملیات دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن اجرایی کرده‌اند.

براساس این گزارش، کشتیرانی در دریای سرخ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است و ۲۹ شرکت بزرگ انرژی و شرکت‌های حمل و نقل برای دوری از حملات یمن، تغییر مسیر داده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.