واکنش مقامات صهیونیست به کشته شدن نظامیان اشغالگر در رفح

به دنبال کشته شدن هشت تن از نظامیان رژیم صهیونیستی در عملیات مقاومت فلسطین در شهر رفح، مسؤولان صهیونیست به این حادثه واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرآنی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از اذعان ارتش این رژیم به کشته شدن هشت نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت: «اسرائیل به خاطر حفظ وجود و آینده خود و آزاد کردن اسرا می‌جنگد.»

طبق گزارش سما، وی تاکید کرد: «اسرائیل اکنون در اوج یک جنگ سخت در چندین جبهه از جمله محافل بین‌المللی است و چالش‌های زیادی نیز پیش رو دارد. به رغم بهای دردناکی که می‌پردازیم به اهداف جنگ درباره از بین بردن حماس و آزادی اسرا و از بین بردن خطر و تهدید غزه پایبند خواهیم بود.»

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: بعد از شنیدن خبر فاجعه بار کشته شدن هشت تن از نیروهای ما در رفح امروز روزی سخت و دردناک در اسرائیل است. اسرائیل باید به جنگ تا زمان از بین بردن حماس و آزادی اسرا ادامه بدهد.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفت: «بعد از این حادثه دردناک اسرائیلی‌ها با درد و رنج‌هایی هولناک مواجه هستند. بهای سنگینی که برای این جنگ می‌پردازیم ایجاب می‌کند که جنگ را تا زمان نابودی کامل حماس ادامه بدهیم.»

گردان‌های القسام نیز به مسؤولیت خود در این عملیات و «کمین ترکیبی» علیه خودروهای رژیم صهیونیستی در منطقه محله السعودی در تل السلطان در غرب شهر رفح اشاره کرد.

پیش از این وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: یک نفربر زرهی اسرائیلی حین عبور از محله تل السلطان در شهر رفح در جنوب نوار غزه به واسطه یک بمب منفجر شد و سربازانی که در داخل آن بودند کشته شدند. این حادثه ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح شنبه اتفاق افتاد. این نفربر در حال رفتن به سمت منزلی بود که نیروهای دیگر در آن مستقر بودند و یک انفجار بزرگ در مسیر آن رخ داد بدون اینکه قبل از آن تیراندازی یا حمله‌ای به سمت این خودروی زرهی انجام شود. انفجار این نفربر به انفجارهای دیگری به دلیل مواد منفجره‌ای که به همراه سربازان بود منجر شد و در نتیجه این نفربر برای مدت طولانی آتش گرفت و نیروهای کمکی به مدت ۲ ساعت نتوانستند وارد این مکان شوند.

با کشته شدن این تعداد آمار افسران و سربازان کشته شده رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه در هفت اکتبر به ۶۵۰ نفر رسید.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز کشته شدن معاون فرمانده یک گردان و هفت نظامی از یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی در یک انفجار بزرگ در رفح را تایید کرد و گفت: «حادثه امروز در غزه بهای بزرگی را که در این جنگ می‌پردازیم، به ما یادآور می‌شود. نیروهای ما برای از بین بردن نیروهای باقیمانده حماس در رفح تلاش می‌کنند و با تمام ابزارهای ممکن برای آزادی اسرا در غزه به تلاش ادامه خواهند داد.»

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از هاگاری اعلام کرد: اسرائیل هرگز نمی‌تواند تمام اسرا در غزه را با عملیات نظامی بازگرداند.

وی درباره حملات حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی گفت: هدف اصلی ما در جنگ شمال بازگرداندن ساکنان به منازلشان است. ما با تهدیدات حزب‌الله لبنان مقابله می‌کنیم و هر کاری را که لازم باشد برای بازگرداندن وضعیت شمال به قبل از هفت اکتبر انجام می‌دهیم.

وی افزود: ساکنان شمال بعد از ترک منازلشان بهای سنگینی را می‌پردازند. نیروهای آتش‌نشانی با ارتش برای مهار آتش‌سوزی‌هایی که در نتیجه موشک‌های حزب‌الله در شمال رخ داد، همکاری کردند.

«گادی آیزنکوت» وزیر مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: بنیامین نتانیاهو به مسئولیت خود برای ایجاد شرایط بهتر برای آزادی اسرا عمل نکرد. نتانیاهو از شرکای خود می‌ترسد. مسائل شخصی و سیاسی برای نتانیاهو در اولویت است. وی برای مهار تندروی‌های ایتامار بن گویر تلاش می‌کرد.

آیزنکوت گفت: «ما قوی‌ترین ارتش را در خاورمیانه داریم اما به نظر من عاقلانه نیست که وارد جنگ با لبنان شویم.»
 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.