ماجرای تداوم 6 هفته ای دامنه نوسان 2 درصدی چیست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، وضعیت بازار سرمایه در این روز ها، وضعیت آشفته ای است. از افزایش بازدهی نرخ اوراق گرفته تا ادامه دارن شدن محدودیت دامنه نوسان، همگی جزو مواردی هستند که از جذابیت های این بازار برای ورود سرمایه های جدید به آن کاسته اند.

بررسی ارزش معاملات سهام در سال 1403 به خوبی نشان می دهد که روند خروج پول حقیقی ها از بازار شدت گرفته به طوری که در دو ماه گذشته این ارزش معاملات از 8 هزار میلیارد تومان هم اکنون به کمتر از 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اخبار بورس ,

ادامه دار بودن محدودیت دامنه نوسان

لازم به ذکر است یکی از مواردی که هم اکنون به اعتقاد برخی کارشناسان تبدیل به یکی از چالش های بازار سهام شده است، ادامه دار شدن محدودیت دامنه نوسان است. گفتنی است پس از شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در روز یکشنبه 30 اردیبهشت با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس دامنه نوسان سهام به 2درصد کاهش پیدا کرد. این تصمیم به منظور مدیریت هیجانات فعالان بازار و کاهش ریسک های بازار سهام اتخاذ شد.

این در حالی است که هم اکنون که حدود 6 هفته از حادثه مذکور می گذرد و تقریبا بازار سرمیاه در شرایط با ثباتی است و ریسک های خارجی برای ان وجود ندارد، همچنان شاهد ادامه دار بودن محدودیت دامنه نوسان هستیم.

به باور کارشناسان مشکل فعلی بورس به‌جز موارد کلان که از ماه‌های پیش وجود داشت و در هفته‌های اخیر هم شدت گرفت، بخشی به سیاست‌های اتخاذی سازمان بورس درخصوص دامنه‌نوسان برمی‌گردد. به‌نظر می‌رسد در موقعیت فعلی ادامه تاکتیک کاهش دامنه‌نوسان روش مفیدی نباشد و همین موضوع به صف فروش‌ مخصوصا در سهم‌های کوچک دامن‌ زده است.

لازم به ذکر است، ادامه دار شدن محدودیت دامنه ی نوسان و تحویل بازار سهام با این شرایط به دولت بعدی، می تواند چالش هایی در این خصوص برای آینده ی بازار سهام به وجود آورد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.