529 آیات قرآنی مرتبط با نجوم جمع‌آوری شد

مرتضی پیوندزنی؛ مدیرعامل شرکت فناور رصدگر عمق آسمان از پارک علم و فناوری استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فضا و نجوم پایگاه خبری خبرآنی به فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید محتوای نجوم قرآنی پرداخت.

وی اظهار کرد: این شرکت با جمع‌آوری آیات قرآن کریم که به پدیده‌های نجومی اشاره دارند، اقدام به تدوین کتابی با عنوان "قرآن نجوم کائنات" کرده است.

وی گفت: این کتاب شامل 529 آیه قرآن کریم به همراه ترجمه منتخب و دیدگاه تفسیری مفسران معاصر است. آیات براساس موضوعات دسته‌بندی شده‌اند و تاکنون 54 عنوان موضوع از جمله "پیدایش کیهان و دگرگونیان" به چاپ رسیده است.

پیوندزنی تصریح کرد: تولید محتوای فناورانه یکی از فعالیت‌های برجسته رصدگر عمق آسمان است. این شرکت با استفاده از فناوری‌های نوین مانند AR، VR و هالوگرافی، به تولید محتوای آموزشی جذاب و مدرن در حوزه نجوم قرآنی می‌پردازد.

وی گفت: حمایت سازمان فضایی ایران در مراحل جمع‌آوری آیات و تدوین کتاب "قرآن نجوم کائنات" نقش بسزایی داشته است.

مدیرعامل این شرکت فناور خاطرنشان کرد: آموزش نجوم قرآنی از دیگر فعالیت‌های این شرکت است که از دوره کودکستان تا بزرگسالان را شامل می‌شود. رصدگر عمق آسمان با تدوین برنامه‌های آموزشی همسو با کتب درسی، مفاهیم نجومی و آموزه‌های دینی را به نسل نو آموزش می‌دهد.

وی گفت: طرح گردشگری نجوم قرآن یکی از ابتکارات این شرکت است که در نخستین جشنواره ملی گردشگری کشور مقام دوم را کسب کرده است. در این طرح، تورهای رصد آسمان با تلسکوپ و یا دوربین دو چشمی برگزار می‌شود و به گردشگران فرصتی برای آشنایی با شگفتی‌های آسمان شب داده می‌شود.

پیوندزنی گفت: رصدگر عمق آسمان با فعالیت‌های خود در زمینه تولید محتوا، آموزش و گردشگری نجوم قرآنی، گامی در جهت ترویج علم نجوم و آموزه‌های دینی در جامعه برداشته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

قرآنی مرتبط

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.