اشاره کلی نامزدهای ریاست جمهوری به اشتغال

به گزارش خبرنگاراقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، در روزهای اخیر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تنور انتخابات داغ و داغ تر می شود. در این بین کاندیدهای ریاست جمهوری نیز سعی می کنند با ارائه نظرها، گفتمان و راهبرد ها  اهداف مد نظر خود برای آینده را برای مخاطبانشان شفاف تر کنند. از همین رو میزگردهای اقتصادی آنها در رسانه ی ملی آغاز شده و هر یک از این نامزدها سعی در ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مختلف اقتصادی دارند.

 علیرضا زاکانی، کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قانون اساسی گفت: اصل 100 قانون اساسی به ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها اشاره دارد . ما در تهران حرکت کردیم و با همکاری دولت توانستیم پیشرفت هایی را در تهران داشته‌ایم که مصداق بارز آن کلنگ زنی 200 هزار واحد مسکونی بود که منجر به تولید و اشتغال و رشد اقتصادی می‌شود.

وی در ادامه درباره اقدامات برای مسکن مردم گفت: در همین شهر کلان شهر تهران 7درصد شهر بافت فرسوده است که 17درصد مردم در این بافت فرسوده زندگی می‌کنند، شما کوچک‌ترین مشوقی را به مردم بدهید، خود مردم می‌روند می‌سازند، نقدینگی به حوزه ساخت منتقل می‌شود، تولید راه می‌افتد، اشتغال حل می‌شود، موضوع مسکن مردم هم مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرآنی؛ مسعود پزشکیان یکی دیگر از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است که  برنامه های خود در حوزه رفاه را اعلام کرده است و در میان برنامه هایش ایجاد نظام ملی بیمه بیکاری با اولویت دانشجویان و فارغ التحصیلان متاهل به منظور کاهش سن ازدواج جوانان وتنظیم و جهت دهی کمکهای حمایتی دولت به منظور ایجاد اشتغال به چشم می خورد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی ،کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: مهار تورم، ایجاد اشتغال و ریشه کنی فقر مطلق سه اولویت اقتصادی دولت آینده بنده خواهد بود.

این نامزد انتخاباتی درباره واگذاری امور به مردم اظهار کرد: در دولت مردم و خانواده، خلاء نبود دولت با مردم پر نخواهد شد.  امور را باید به مردم واگذار کنیم و دولت نقش تسهیل گری را برعهده گیرد. دولت نباید قیمت گذاری‌های دستوری انجام دهد تا سرمایه گذاری مردم به شکل مطلوب شکل بگیرد. بازار سرمایه کشور نیز به همین دلیل رشد نمی‌کند. در طرح دولت مردم بسته اعتباری به زوج‌های جوان و خانوار تخصیص داده می‌شود. برای مثال به زوج‌ها مسکن، ودیعه مسکن، خرید کالای جهیزیه و یا منابع اشتغال داده می‌شود. این بسته به شکل پول به افراد داده نمی‌شود؛ بلکه به شکل اعتباری تخصیص داده خواهد شد. بنابراین اشتغال را به ازدواج گره زده‌ایم.

سعید جلیلی،نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هم گفته است باید دانشگاه‌ها در اشتغال و ارزآوری سهم داشته باشند.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در بین مردم بیرجند اظهار داشت: دانشگاه باید برای دانشجوی خودش بتواند ایجاد شغل کند و موجب صادرات و ارزآوری در کشور شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.