کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پرمخاطب

سرویس رادارگیم، پینگ ۱۰۰ مورد از بازی‌های پر مخاطب را بیش از ۴۰ درصد کاهش داده است.

به گزارش خبرآنی، بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌ها از جمله صورت‌های جدید بازی هستند که در چند دهه اخیر گسترش بسیار چشمگیری یافته‌اند و برای سنین متفاوت‌ و در ژانرهای مختلف بازی تولید شده است و می‌توان گفت با پیشرفت روزافزون، بازی‌های رایانه‌ای، برای برخی بازیکنان از جمله ایران تبدیل به یک حرفه شده‌ است.

 اما یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن روبرو بودند، مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بوده که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد.

بنابراین با توجه به اهمیت آن اواخر پاییز سال ۱۴۰۱ طبق وعده وزیر ارتباطات، سایت و اپلکیشن راداربازی راه اندازی شد. استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن، ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها، باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها می‌شود که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. این اتفاق از طریق انتقال CDN های این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان انجام شد.

در این راستا اخیرا محمد احسان خرامید - رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در یک شبکه اجتماعی داخلی گزارشی از هزار روز خدمت و اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دولت ارائه داد و اظهار کرد: راه اندازی سرویس رادارگیم برای بهبود تجربه کاربری گیمرها با بیش از ۱۵ میلیون کاربر از جمله این خدمات و اقدامات راهبردی وزارت ارتباطات است.

وی در ادامه گفت: این سرویس پینگ ۱۰۰ مورد از بازی‌های پر مخاطب را بیش از ۴۰ درصد کاهش داده است.

پایش‌ها نشان می‌دهد که هر سال مخاطبان  بازی‌های رایانه ای افزایش پیدا می‌کند، به طوریکه ۳۴ میلیون نفر در کشور از بازی‌های رایانه‌ای، موبایلی و کنسولی استفاده می‌کنند که بخش موبایلی آن بیش از ۹۰ درصد است. درواقع بیش از ۹۰ درصد از این ۳۴ میلیون نفر بازی موبایلی و حدود ۲۰ درصد بازی کنسولی و ۲۰ درصد رایانه‌ای و بعضی در هر سه بخش بازی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

درصدی پرمخاطب

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.