شوک به روس‌ها؛ غیبت سیداکوف، اوگویف و سعدالله‌یف در المپیک

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، درست چند روز بعد از آنکه میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه از بلاتکلیفی کشتی این کشور برای المپیک انتقاد کرد، اتحادیه جهانی از اعلام اسامی کشتی‎‌گیران روس و بلاروسی که می‌توانند در پاریس کشتی بگیرند، از سوی کمیته بین‌‌المللی المپیک خبر داد، لیستی که بسیار سختگیرانه و براساس تصمیمات قبلی هیئت اجرایی IOC درباره ورزشکاران بی‌طرف در جنگ روسیه با اوکراین اتخاذ شده است.

در این خبر تأکید شده است که لیست یادشده براساس اطلاعات جدید از منابع مختلف، به ویژه لیست رسمی ورزشکاران وابسته به باشگاه‌های ورزشی ارتش و نیروهای امنیتی که در وب سایت‌های رسمی در روسیه و بلاروس به انتشار رسیده، تهیه شده است.

از 16 کشتی‌گیر تأیید شده، 10 کشتی‌گیر دارای گذرنامه روسی هستند و شش ورزشکار از بلاروس هم مجوز شرکت در المپیک را دریافت کرده‌اند، این در حالی است که در سه مسابقه جهانی بلگراد، گزینشی قاره اروپا و گزینشی جهانی 16 ورزشکار روس و 10 کشتی‌گیر از بلاروس سهمیه المپیک دریافت کرده بودند.

براساس این گزارش، کشتی‌گیران دو کشور همچنان بدون سرود و پرچم در رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

از کشور روسیه و در رشته آزاد ناچین مونگوش، شامیل ممدوف، ارسلان باگایف و عبدالله کوربانوف و در رشته فرنگی آلان اوستایف، ماگومد مورتازالیف به همراه چهار کشتی‌گیر زن مجوز حضور در المپیک را دریافت کرده‌اند.

برای بلاروس نیز یاهور آکولیچ و اولادزیسلائو کازلو در کشتی آزاد و ابوبکر خاسلاخانائو و دیمیتری زاروبسکی به همراه دو کشتی‌گیر زن مجوز شرکت در المپیک پاریس را دریافت کردند.

به این ترتیب نامی از ستاره‌هایی چون عبدالرشید سعدالله‌یف، زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، سرگی سیمینوف و خبیب گادژی ماگمادوف در المپیک پاریس نخواهد بود، البته اگر اعتراض روس‌ها به این فهرست، تغییری در آن ایجاد نکند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.