آخرین فرصت نمایندگان برای اعتراض به امتیازبندی‌ها

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره آخرین وضعیت امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: تا ظهر امروز جمع‌بندی نهایی درباره امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در 13 کمیسیون تخصصی مجلس از سوی هیئت رئیسه و روسای شعب انجام می‌شود.

وی افزود: پس از انجام جمع‌بندی، نتایج به نمایندگان اعلام می‌شود و پس از آن نمایندگان طبق آیین‌نامه داخلی 24 ساعت فرصت اعتراض به امتیاز بندی‌ها را دارند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: پس از اخذ اعتراضات نمایندگان، در اولین جلسه هیئت رئیسه با روسای شعب پانزده‌گانه نتیجه نهایی برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی اعلام می‌شود.

سلیمی اظهار کرد:‌ تاکنون تنها 8 عضو اصلی کمیسیون اصل نود مجلس از سوی هیئت رئیسه انتخاب شدند که اعضای علی‌البدل این کمیسیون بعد از شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی انتخاب خواهند شد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان ظرف مدت 3 روز از زمان آغاز به کار مجلس باید فرم‌های امتیازبندی را از شعبه مربوطه دریافت و پر کرده و تحویل هیات رئیسه مجلس دهند.

هیات رئیسه پس از دریافت نظر شعب و تعیین امتیاز و رتبه‌بندی، نسبت به تکثیر و توزیع گزارش آن اقدام می‌کند. نمایندگان معترض می‌توانند پس از توزیع گزارش، اعتراض خود را نسبت به امتیازها به هیات رئیسه ارائه کرده تا هیاتی مشترک، متشکل از هیات رئیسه مجلس و روسای شعب با دعوت از نماینده معترض به امتیاز خود، به اعتراضات رسیدگی و اعلام نظر کنند. پس از اتمام این مراحل هیأت رئیسه نسبت به تعیین و اعلام فهرست اعضای کمیسیون‌های تخصصی بر مبنای امتیازات هر فرد، اقدام می‌کند.

پس از اعلام اسامی اعضای کمیسیون‌های تخصصی، در صورتی‌که هر یک از نمایندگان به کمیسیون انتخاب شده اعتراض داشته باشد، می‌تواند اعتراض خود را مکتوب به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده تا این هیات مشترک با استماع نظرات معترضان و بررسی اعتراض‌های واصله نسبت به تعیین نهایی اعضای کمیسیون‌های تخصصی اقدام کند.

امتیازبندی و تعیین اعضای هر کمیسیون به ترتیب از کمیسیون‌هایی که بیشترین متقاضی دارد، انجام می‌شود و پس از تکمیل اعضای این کمیسیون‌ها، نمایندگان بازمانده از اولویت اول انتخابی خود، با متقاضیان اولویت اول کمیسیون بعدی امتیازبندی و تعیین کمیسیون می‌شوند.

نمایندگانی که در هیچ‌یک از اولویت‌های خود انتخاب نشده‌اند، موظفند از دیگر کمیسیون‌های تکمیل نشده، دو اولویت دیگر را تعیین کنند.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.