میزگرد قالیباف/ دوره آزمون خطا در اقتصاد کشور باید تمام شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، برنامه «میزگرد اقتصادی» انتخابات ریاست جمهوری با حضور محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات و دو نفر از همراهانش  و نیز با حضور 3 نفر از کارشناسان یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی، داود دانش جعفری وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده دوره نهم و دهم و یازدهم مجلس به صورت زنده از شبکه 2 سیما پخش شد.

قالیباف در این میزگرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی افتخارات بزرگی هم آفریده است. بدون شک ما در زمینه‌های دفاعی، در حوزه علم و دانش و تحقیق در حوزه مسائل گفتمانی، فرهنگی، قدرت نرم و در حوزه مردم سالاری دینی اینکه مردم ما برای خود تعیین تکلیف می‌کنند رسیده ایم و پیشرفت داشته ایم.

وی افزود:ولی هرگز نباید از چالش‌های خودمان هم فاصله بگیریم. مخصوصاً در این دهه اخیر که رشد اقتاصدی کشور کمتر از 1 درصد بوده است این در حالی است که رشد نقدینگی 26 برابر شده  است. خروجی این صحبت ها یعنی چی؟ یعنی این که امروز همه خانواده‌های ایرانی حس می‌کنند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند. حتی به ویژه  آن دسته از خانوارهایی که درآمد ثابت دارند مانند: کارگران، کارمندان و بازنشستگان صندوق کشوری، لشکری و تامین اجتماعی که این‌ موارد مشکلات جدی کشور است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون خانواده ها برای اینکه زندگیشان بگذرد مجبور هستند سلامت، معیشت، آموزش و اوقات فراغت را از دست بدهند.

قالیباف تصریح کرد: در پارس جنوبی ما با افت فشاری مواجه هستیم و طبق پیش بینی ها در سال 1420 تقریباً می‌توانیم بگوییم در پارس جنوبی ما دیگر دسترسی کامل و استخراجی که امروز  انجام می دهیم نداریم و برای اینکه بتوانیم گاز مورد نیاز را وارد کنیم که برای آن باید 31 میلیارد دلار پرداخت کنیم. تاکید می کنم با این وضعیت دیگر زمان آزمون خطا در اقتصاد کشور وجود ندارد و اینکه نمی توان جایگاه مدیریت کشور را به کسی داد که نمی تواند به خوبی اداره کند؛ زیرا اکنون نیازمند یک مدیریت قوی هستیم.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.