پورمحمدی: طولانی‌ترین رئیس اطلاعات خارجی دنیا بودم

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، برنامه «صف اول» امروز 25 خردادماه با حضور مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت 17:30 پخش شد.

پورمحمدی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: خداروشکر می‌کنم در این موقعیت حساس و عرصه سخت قرار گرفتم و امیدوارم با امید خدا و دعای خیر مردم و با نیت خوب بتوانیم وظیفه خود را انجام بدهیم. من 15 سالم بود درگیر مسائل انقلاب شدم و تحت تربیت شهید قدوسی و بزرگان حوزه بودم. انقلاب را از نزدیک درک کردیم و در صحنه‌های سخت انقلاب حضور داشتیم.

وی گفت: از روزهای اول انقلاب درتحصن انقلابیون در دانشگاه تهران حضور داشتم در ستاد استقبال از امام ره بودم. چند روز در ستاد بودم و ماموریت‌ها را انجام دادم در اسفندماه که رای ب جمهوری اسلامی بود تعدادی از طلبه‌ها اعزام شدند که بنده به بندرعباس اعزام شدم و 8 روزی تا 12 فروردین این کار انجام شد و ناظر برگزاری انتخابات در قشم و اهل سنت قشم بودیم.

پورمحمدی گفت: خردادماه یک آموزش حزبی وتوجیه کار تشکیلاتی در تهران تحت آموزش آیت الهه بهشتی و باهنر بودیم. مسئول آموزش و تشکیلات حزبی در زنجان بودیم. در کردستان برای آزادسازی شهرها از عناصر ضدانقلاب بودیم. مرحوم شهید قدوسی دادستان کل انقلاب بود اواخر شهریور دعوت کردند که به کار قضایی بپردازم. 24 شهریور 58 کارمند دادستان مشغول به کار شدم و تحقیقات و پژوهش می‌کردیم.

وی ادامه داد: چند بازرسی در مازندران و شیراز داشتیم و مسائلی در زندان عادل آباد شیراز داشتیم که بدرفتاری با زندانیان صورت گرفته بود. در اوایل زمستان 1358 به عنوان دادستان مسجد سلیمان منصوب شدم که مشکلاتی وجود داشت که  به عنوان نمونه فرمانداری را آتش زده بودند. 7 ماه نگذشته بود که جنگ شروع شد که شهریور 59 بود. پیوسته روزانه بمباران هوایی داشتیم. هم مراکز نظامی و هم پایگاه هوانیروز بمباران می‌شد. تا خرداد 60 در خوزستان بودم.

پورمحمدی گفت: خرداد 1361 دادستان مشهد شدم بعد دادستان انقلاب خراسان شدم که کارهای مهمی در آن مقطع صورت گرفت. به عنوان مثال یک پرونده مهمی بود که در سطح ملی دو بازپرس و قاضی نیاز داشتیم که من و قاضی شرع از مشهد را فراخواندند. حضرت امام نیز گزارش می‌خواستند. یک ملاقات 45 دقیقه‌ای صورت گرفت که طولانی‌ترین جلسه با امام (ره) بود. صادقانه به امام گزارش دادیم و برخی شنودها و اتفاقات افتاد که خطاب به فرزندشان گفتند که احمد یادم بیانداز که چیزی بنویسم و چند روز بعد فرمان 8 ماده‌ای امام خمینی(ره) صادر شد.

وی تصریح کرد: در اواسط تابستان 1366 توسط مرحوم ری شهری به معاون ضدجاسوسی و بعد از رحلت امام (ره) به عنوان رئیس بررسی استراتژیک امنیت ملی کار انتخاب شدم. سال بعد در 1369 به عنوان رئیس اطلاعات خارجی منصوب شدم و طولانی‌ترین رئیس اطلاعات خارجی دنیا شدم و البته فقط یک نفر در فرانسه بود که 10 سال رئیس اطلاعات خارجی بود.

ادامه دارد

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.