به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، اکبری؛ دبیر اجرایی دومین دوره نمایشگاه آبادیران اظهار کرد: ما در این نمایشگاه 300 شرکت دانشبنیان خلاق، فناور و گروههای جهادی داشتیم. سال گذشته 28 نهاد در نمایشگاه حاضر بودند اما امسال 45 نهاد متولی آبادیران هستند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری دومین دوره نمایشگاه آبادیران گفت: اتصال شرکتهای دانشبنیان و زیستبوم فناوری به مسائل کمتر برخوردار، توسعه بازار شرکتهای دانشبنیان، کمک به رفع چالشهای مناطق کمتر برخوردار و گسترش مشارکت گروههای مردمی و جهادی که 20 غرفه متعلق به جهادیها بوده است، از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است.
دبیر اجرایی دومین دوره نمایشگاه آبادیران افزود: سه رویکرد در نمایشگاه مورد توجه بوده است که از جمله آنها احصای ظرفیتهای بومی مناطق کمتر برخوردار، احصای نیازها و رفع چالشهای مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار با ظرفیت شرکتهای دانشبنیان است.
اکبری گفت: 5 محور تخصصی در نمایشگاه آبادیران مورد تاکید قرار گرفت که نخست مسکن و زیرساختهای آن سپس کشاورزی و دامپروری، اشتغال کوچک مقیاس، صنایع نرم و سلامت و بهداشت بوده است.
وی با اشاره به برگزاری رویدادها و پنلها بیان کرد: در این نمایشگاه 5 پنل در مسئله کشاورزی در مسکن 7 پنل در سلامت 7 پنل و در صنایع نرم نیز 8 پنل رقم خورد.
دبیر اجرایی نمایشگاه با بیان اینکه 9 محصول در غرفه آبادیران رونمایی شد، تصریح کرد: این محصولات شامل نمایشگاه مجازی، فیزیوتراپی خانگی، رونمایی از سیستم بازچرخانی کشت ترکیبی، ویلچر برقی، دستگاه خشککن میوه، محصولات ارتقای سواد اقتصادی کودکان مناطق کمتر برخوردار، سامانه سمای کنترل و پهپاد 16 لیتری سمپاش است.
وی گفت: همچنین در افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه آبادیران یک توافقنامه فیمابین معاونت علمی و ستاد محرومیتزدایی منعقد شد تا به استارتآپهای دانشآموزی کمک شود.
دبیر اجرایی دومین دوره نمایشگاه آبادیران افزود: در بخش توسعه بازار شرکتها 90 یادداشت تفاهم اولیه، 70 تفاهمنامه آبادیران و 90 قرارداد تنظیم شده است.
اکبری اضافه کرد: در موضوع اربعین از کتاب علمداران دانش رونمایی شد و 90 شرکتی که به زائران اربعین خدمات ارائه میدهند در موکب خادمالرضا محصولات آنها موجود بود.
انتهای پیام/