سخنگوی دولت: تصمیم مخبر برای عدم ورود به انتخابات شخصی بود

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی بهادری‌جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت شامگاه پنجشنبه 24 خردادماه با حضور در مسجد انصارالحسین(ع) شهرک شهید محلاتی، با موضوع «تداوم مسیر خدمت» به سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم گفت: شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه انقلابی بود، در تمامی مسئولیت‌ها و موقعیت‌ها انقلابی ماند و انقلابی هم به شهادت رسید. آقای رئیسی امام جماعت مسجد نصر و دادستان کرج و همدان ابتدای انقلاب با آقای رئیسی رئیس‌جمهور هیچ تفاوتی نداشت.

وی افزود: شهید رئیسی جلسات با جوانان انقلابی را بیش از همه جلسات دوست داشت؛ علی‌رغم اینکه این جلسات همواره با مطالبات و انتقادات تند همراه بود ولی این جلسات شهید رئیسی را به‌وجد می‌آورد و حتی مطالبات جوانان را مبنا قرار می‌دادند و به آن استناد می‌کردند.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه شهید رئیسی از خودسازی شروع کرده بود و بعد به دنبال جامعه‌سازی رفت، گفت: آقای رئیسی هرگز مسئولیت جدید را مانع انجام تکالیف قبلی خود نمی‌دانست. شهید رئیسی تبلور بندگی خدا را در خدمت به مردم می‌دیدند. ایشان شأن وجودی مسئولین را در خدمت به مردم می‌دانست و نگاه دیگری به مردم از جانب مسئولان را به هیچ وجه نمی‌پذیرفت.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید در سفرهای استانی نیز بیشتر به دنبال حضور در میان مردم بود و اولویت بیشتری برای این جلسات نسبت به جلسات اداری قائل بود. شهید رئیسی از ابتدای انقلاب در مسند مدیریت بود و حدود 30 سال و از زمان ریاست‌شان بر سازمان بازرسی کل کشور، در سطوح مدیریت کلان کشور فعالیت می‌کردند، ولی هیچ‌گاه تغییری در خلقیات ایشان به‌وجود نیامد.

وی در خصوص رویکرد مدیریتی شهید رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی یک مدیر تحول‌گرا بود. در هر کدام از مسئولیت‌هایی که شهید رئیسی حضور پیدا کردند، تحول آفریدند و با یک گام بزرگ رو به جلو مسئولیت را به نفر بعدی سپردند. مثلاً مسئولیت ایشان در قوه قضائیه با تحول‌های جدی، پذیرش نقد و رویکرد ضد فساد همراه بود. از تحولات جدی‌ای که شهید رئیسی در دولت به وجود آورد، جوان‌گرایی بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: تا پیش از آیت‌الله رئیسی جوان‌گرایی در سطح مدیریت کلان دولت به این شکل اعمال نشده بود ولی در دوره ایشان حضور جوانان را به صورت گسترده در مدیریت اجرایی کشور دیدیم. در حوزه اخلاق‌مداری سیاسی نیز مدت‌ها بود که در اذهان اخلاق و معنویت با سیاست فاصله گرفته بود و یاد شهید بهشتی‌ها و شهید رجایی‌ها از خاطر رفته بود. شهید رئیسی اخلاق‌مداری را در سیاست زنده کرد و نشان داد می‌توان در ضمن رعایت اخلاق در سطوح بالای سیاست نقش‌آفرینی کرد.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی در حوزه سیاست خارجی نیز رویکرد کشور را از وابستگی به سیاست خارجی مستقل تغییر داد، گفت: نتیجه این رویکرد تحولی دولت شهید رئیسی، بیش از 330 پیام تسلیت شهادت ایشان از سوی مقامات بین‌المللی و کشورهای جهان بود. دشمنان پیش از این دولت به دنبال منزوی کردن ایران بود ولی در این مدت حتی شاهد برقراری مجدد ارتباط با کشورهایی که سال‌ها ارتباط نداشتیم بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این تحولات در حکمرانی کشور به وجود آمد و به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی برگشتیم، مرهون حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بود. ان‌شاءالله مردمی که حضور پرشکوه آن‌ها در مراسمات تشییع را دیدیم، این بار هم با حضور در انتخابات و انتخاب شخصی که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد، مسیر ادامه پیشرفت کشور را ترسیم خواهند کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد دلیل کاهش مشارکت در ادوار گذشته تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل کاهش مشارکت، پشت کردن به مردم در ادواری از مدیریت کشور بود. مردم در ادواری از مدیران کشور شنیدند که کلید حل مشکلات کشور در خارج از مرزهاست؛ طبیعتاً این نگاه موجب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود زیرا مردم احساس می‌کنند که حضور یا عدم حضور ایشان در انتخابات تأثیری در اصلاح امور کشور ندارد.

بهادری‌جهرمی افزود: راهکار افزایش مشارکت نیز این است که مردم را نسبت به نقش بی‌بدیل‌شان برای مدیریت کشور از طریق انتخاب درست آگاه سازیم. جمهوری اسلامی حقیقتا به مردم باور دارد و حتماً مشارکت حداکثری، کارآمدی حداکثری را به دنبال دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص دلیل عدم حضور سرپرست ریاست جمهوری در انتخابات اظهار کرد: این تصمیم شخصی افراد است که با توجه به وضعیت خود و شرایط و ضوابط ریاست جمهوری، در عرصه انتخابات وارد شوند یا خیر. به هر حال آقای مخبر به این جمع‌بندی نرسیدند که در انتخابات ثبت‌نام کنند. آقای مخبر بر این نکته نیز توجه داشتند که اگر وارد رقابت انتخاباتی شود، شاید نتواند در این مدت و تا زمان استقرار رئیس‌جمهور جدید مسئولیت امور دولت را به نحو احسن انجام دهند و ورود در عرصه رقابت‌های انتخاباتی فرصت خدمت را از دولت و ایشان به عنوان امانتدار شهید رییسی بگیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اخلاق‌مداری و احترام به مخالف، خط شهید رئیسی بود. کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری می‌گویند می‌خواهند خط شهید رئیسی را ادامه دهند، در همین مرحله انتخابات هم خودشان و هم ستاد و طرفدارانشان باید مسیر اخلاق و پرهیز از تنش با سایر داوطلبان را پی بگیرند و اگر غیر از این باشد، از خط شهید رئیسی فاصله گرفتند. ما باید اخلاق را از داوطلبان انتخابات مطالبه کنیم و نشان دهیم که اگر غیراخلاقی عمل کنند، از چشم مردم می‌افتند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.