ژاپن تا 2060 از واردات سوخت بی نیاز می شود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، جاراند ریستاد مدیرعامل شرکت مشاوره ریستاد انرژی گفت ژاپن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خریداران زغال سنگ و گاز طبیعی مایع در دنیا، تا 2060 به خاطر توسعه استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی به خودکفایی انرژی می‌رسد.
ژاپن بیشتر منابع انرژی خود را وارد کرده و اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان آن خاورمیانه، استرالیا و آمریکا هستند. استراتژی دولت ژاپن حاکی از کاهش استفاده از گاز طبیعی و زغال سنگ برای تولید برق تا 40 درصد تا 2030 است. این رقم در حال حاضر برابر با 60 درصد است.

ریستاد گفت:«دیدگاه ژاپن این است که ما انرژی وارد می‌کنیم چون خودمان انرژی نداریم. اما با توسعه فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر این عبارت دیگر درست نخواهد بود».
طبق گفته ریستاد، منابع انرژی ژاپن تا 2060 عبارت خواهند بود از 45 درصد انرژی خورشیدی، 30 درصد انرژی بادی از طریق مزارع دریایی، 5 درصد انرژی آب، 5 درصد انرژی‌های زیست‌توده و سوخت‌های مصنوعی و 15 درصد انرژی هسته‌ای.
وی تاکید کرد تنها چیزی که ژاپن نیاز دارد ادامه نصب پنل‌های خورشیدی به اندازه قبل از سال 2020 است. ژاپن از 2014 بین 10 و 12 گیگاوات پنل خورشیدی نصب کرده است.
ژاپن در سال گذشته میلادی حدود 4 گیگاوات پنل خورشیدی نصب کرد و کل ظرفیت خود را به 87 گیگاوات رساند و حالا بزرگترین کشور تولیدکننده انرژی خورشیدی پس از چین و آمریکاست.
مدیرعامل شرکت ریستاد انرژی گفت ترکیبی از انرژیی‌های بادی و خورشیدی در دریا و خشکی به همراه انرژی‌های زیست توده و زمین‌گرمایی، ژاپن را طی 40 سال آینده یا حتی تا 2060 به خودکفایی انرژی می‌رساند.
انتهای پیام/23

منبع : تسنیم
برچسب ها :

واردات

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.