شکایت FIFPro از فیفا

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، شعبه اروپایی اتحادیه جهانی فوتبالیست‌های حرفه‌ای (FIFPro Europe) به دلیل تنظیم یکطرفه تقویم مسابقات بین‌المللی و گسترش جام باشگاه‌های جهان از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت کرده است.

این اتحادیه معتقد است که تصمیمات جدید فیفا حقوق بازیکنان و اتحادیه‌های آنها را تحت منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا نقض می‌کند. این تقویم همچنین به‌صورت بالقوه قوانین رقابت در اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.

اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس (PFA) با حمایت FIFPro از دادگاه بروکسل خواسته است که پرونده را با چهار پرسش برای صدور حکم اولیه به دادگاه دادگستری اروپا ارجاع دهد. بازیکنان و اتحادیه‌های آنها به‌صورت مداوم تأکید کرده‌اند که تقویم فعلی فوتبال، شلوغ و غیرقابل اجراست. دیوید تریر رئیس FIFPro گفت: «از آنجایی که همه تلاش‌ها برای گفت‌وگو شکست خورده است، اکنون باید با مراجعه به دادگاه‌های اروپایی و در نتیجه دادگاه عدالت اروپا، احترام کامل به حقوق اساسی بازیکنان را تضمین کنیم».

در سال 2025 مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان از 15 ژوئن تا 13 ژوئیه در آمریکا با فرمت به‌روز شده و با حضور 32 تیم برگزار می‌شود. در حال حاضر 26 باشگاه جواز حضور در مسابقات را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

شکایت fifpro

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.