آخرین وضعیت تعطیلی شنبه‌ها

حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره آخرین وضعیت اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: این لایحه پس از ارائه از سوی دولت به مجلس، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس فرآیند قانونی برای تصویب را سپری کرد و در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسیده است.

وی در این باره گفت: طبق این لایحه دولت خواستار کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و افزایش تعطیلات پایان هفته به 2 روز شده بود که نمایندگان در مصوبه خود با کاهش ساعت کاری کارکنان موافقت و شنبه‌ها را به عنوان روز تعطیل انتخاب کردند که در نتیجه با این مصوبه جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این مصوبه مجلس مورد ایراد هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است ، اظهار کرد: بر اساس فرآیند قانونی در این صورت لایحه به مجلس برگردانده می‌شود و به کمیسیون مربوطه ارجاع و ارزیابی می‌شود. پس از بررسی و تصویب در کمیسیون تخصصی هم به صحن علنی مجلس ارائه و بررسی و رأی‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز کمیسیون‌های تخصصی مجلس شکل نگرفته است، به محض تشکیل کمیسیون اجتماعی ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین وضعیت تعطیلی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.