سالیوان: بیشتر تغییرات حماس با پیشنهاد بایدن همخوانی دارد

مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی درباره تغییرات اعمال شده توسط جنبش حماس در پاسخ به طرح پیشنهادی رئیس جمهور این کشور، اذعان کرد که بیشتر این تغییرات با توافق پیشنهادی همخوانی دارد.

به گزارش خبرآنی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره اذعان کرد: تعدادی زیادی از تغییرات درخواستی حماس با پیشنهاد بایدن مطابقت دارد و برخی نیز با آن مطابقت ندارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، سالیوان گفت: ما با قطر و مصر برای پر کردن شکاف‌ها تلاش خواهیم کرد و هیچ جدول زمانی برای پایان مذاکرات وجود ندارد؛ چراکه مذاکرات پیچیده و غیر مستقیم است.

وی اضافه کرد: ما به دنبال دستیابی به توافقی هستیم که با آنچه در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت بیان شد مطابقت داشته باشد و معتقدیم که این امکان پذیر است.

سالیوان همچنین افزود: ادامه تشویق حماس برای دستیابی به توافق مهم است.

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز مانند وزیر خارجه این کشور مدعی شد: من تأیید می‌کنم که اسرائیل با هر آنچه بایدن گفته بود موافقت کرد و به آن متعهد است و هیچ مقام اسرائیلی خلاف آن را اعلام نکرده است.

سالیوان درحالی مدعی موافقت تل‌آویو با طرح پیشنهادی بایدن شده است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت نتانیاهو به مخالفت با هرگونه آتش‌بس پایدار، برخلاف قطعنامه شورای امنیت و ابتکار بایدن ادامه می‌دهد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درحالی درباره موافقت اسرائیل با پیشنهاد اخیر صحبت می‌کند، که ما این تایید را از زبان هیچ مقام اسرائیلی نشنیده‌ایم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آنتونی بلینکن چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری خود در دوحه بدون ذکر جزئیات گفت: حماس اصلاحات غیرقابل اجرایی برای توافق آتش‌بس پیشنهاد کرده است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.