جهت‌گیری بسیج اساتید در انتخابات کمک به مشارکت حداکثری است

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، شهدای خدمت و شهید چمران برنامه‌های بسیج اساتید به مناسبت 31 خرداد روز ملی بسیج اساتید را تشریح کرد.

وی گفت: هرساله 31 خرداد گرامی داشته شده و به ابعاد شخصیت شهید چمران به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

مردانی افزود: امسال به تبع سال‌های گذشته این‌ مناسبت را با حضور حماسی 31 هزار استاد بسیجی در دانشگاه های کشور گرامی میداریم. برنامه ای روز چهار شنبه 30 خرداد با شعار «استاد بسیجی، حضور حماسی، حکمرانی علوی» برگزار می شود و یک هزار نفر از اساتید بسیجی در تالار اجتماعات دانشگاه جامع اسلامی حضور خواهند داشت و 30 هزار نفر در دانشگاه های سایر شهرها این روز را گرامی می دارند و از برنامه ها بهره مند می شوند.

رییس سازمان بسیج اساتید افزود: در هر دانشگاه برای این روز برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است. امسال نسبت به سال گذشته یک هزار استاد بسیجی جدید به ما پیوستند و در این برنامه حضور دارند.

مردانی افزود: امسال قرار بود که سخنران برنامه ما شهید رئیسی باشند که دعوت توسط ایشان اجابت شده بود ولی متاسفانه این توفیق حاصل نشد برای همین یاد ایشان و شهدای خدمت را کنار شهید چمران گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در سال جاری شهید مجید شهریاری شهید سال بسیج اساتید معرفی شده و از مقام شامخ ایشان در این مراسم تجلیل و از شهدای علمی یاد می‌شود.

رییس سازمان بسیج اساتید افزود: امسال 31 خرداد مصادف با دهه امامت و ولایت است و شعار این نشست با توجه به شعار کلی این دهه، «استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی» نامگذاری شده است و به حکمرانی از نظر امیر المومنین پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به شخصیت، مکتب و مرام رئیس جمهور شهید در این نشست توجه ویژه می‌شود و سخنرانان متعددی از مسؤولان کشور، آموزش عالی، و فرمانده کل سپاه را در این برنامه خواهیم داشت.

مردانی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم مورد توجه ما است و تمامی کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان تایید شدند همه از نظر بسیج مورد احترام و کاندید قانونی هستند. بسیج اساتید موضعی روی اشخاص ندارد. جهت‌گیری بسیج در راستای حضور حداکثری مردم است و برای حضور حداکثری مردم توسط اساتید بسیجی برنامه‌های ویژه‌ای پیش بینی کرده است. همچنین حضور اساتید در مساجد و محافل با عنوان سخنران و تبیین‌گر برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: ارتباط اساتید با دانشجویان از طریق تربیون آزاد و مجازی و در خوابگاه‌ها انجام می‌شود و اساتید کلیپ‌های کوتاهی برای دعوت از مردم و دانشجویان در فضای مجازی انتشار می دهند. بیشترین اخبار از طریق فضای مجازی به مردم می‌رسد بنابراین تمرکز خوبی روی فضای مجازی داریم و نظرسنجی ها نشان می‌دهد تاثیر اساتید بر اقشار مردم برای رای دادن بسیار زیاد است.

رییس سازمان بسیج اساتید درباره نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین و برنامه‌های بسیج در حمایت از این دانشجویان گفت: ما شاهد خشن‌ترین برخوردها با اساتید از سوی حامیان حقوق بشر هستیم و روشنگری جوانان از محورهای برنامه بسیج اساتید است که حقایق روشن شود. مظلومیت مردم غزه توانست همه آزادیخواهان را برای مقابله با رژیم صهیونیستی پای کار بیاورد.

وی گفت: 11 هزار نفر از اساتید از نامه رهبری به دانشجویان آمریکایی حمایت کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.