سامانه معرفی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی رونمایی شد

در حاشیه نمایشگاه آبادیران از سامانه معرفی محصولات و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش خبرآنی، محسن برگستانی، دبیر علمی و فنی و توسعه بازار برنامه ملی آبادیران، پیاده‌سازی این سامانه را در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: از این رو در دومین نمایشگاه آبادایران تصمیم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای معرفی شرکت‌های دانش بنیانی شد که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند. 

وی گفت: این سامانه شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی در حوزه‌های کود، بذر، مدیریت آفات، مدیریت خاک، بحث ماشین آلات، کاشت، داشت و برداشت را معرفی می کند.

برگستانی خاطرنشان کرد: کاربر زمانی که وارد این سامانه می‌شود، با کلیک کردن بر روی هر یک از حوزه‌ها تصویر و شماتیکی از یک مزرعه را مشاهده می‌کند که در این مزرعه همه ابزارآلات و سخت‌افزارهای مربوط به زمین کشاورزی قابل رؤیت است. 

وی ادامه داد: کاربر در این سامانه بر روی هر کدام از محصولات که کلیک کند، اطلاعات مربوط به آن محصول را مشاهده می‌کند. این اطلاعات شامل کارایی محصول، کاربرد محصول و شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در این حوزه فعال هستند.

برگستانی گفت: محصولی که امروز در نمایشگاه آبادیران رونمایی شد، نسخه اولیه این محصول است که در حال آپدیت و به روز رسانی است؛ ضمن آنکه محصول به صورت آفلاین ارائه شده است، اما در آینده نزدیک کامل‌تر خواهد شد و شرکت‌های بیشتری به این سامانه اضافه خواهند شد.

وی گفت: نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این سامانه هستند که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و کاربرانی که قصد استفاده از توانمندی‌ها و محصولات موجود در سامانه را داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. 

برگستانی گفت: در آینده نزدیک سامانه گلخانه هوشمند نیز که امروز در دست طراحی هست، به مجموعه بازار سایت آبادیران اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.