دیدار سفیر ایران در عراق با نخست‌وزیر این کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنی، محمد کاظم آل‌صادق، سفیر ایران در بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق دیدار و رایزنی کرد.

طبق گزارش دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، در این دیدار  2 طرف به روابط مشترک و چشم‌اندازهای گسترش و تقویت روابط در زمینه‌های مختلف که در راستای تضمین منافع حیاتی 2 کشور دوست است، پرداختند.

السودانی در این دیدار تاکید کرد که دولتش خواهان گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه است.

وی همچنین گفت که کشورش خواهان راه‌اندازی پروژه‌های فراگیر در زمینه اقتصاد و توسعه است که منجر به تکامل اقتصادی و تقویت امنیت و ثبات در تمامی کشورهای منطقه خواهد شد.

قرار است فردا-پنجشنبه- علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران به عراق سفر کند و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

پیش از این محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق در گفت‌وگو با خبرآنی در ارتباط با سفر علی باقری به این کشور همسایه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آقای باقری در آخر هفته جاری در سفری ۲ روزه به عراق سفر می‌کند.

وی با اشاره به سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه به ۲ کشور سوریه و لبنان، تصریح کرد : سفر به بغداد در راستا و ادامه این ۲ سفر انجام می‌شود و آقای باقری در این سفر با مسئولان عالی رتبه عراق دیدار و رایزنی خواهد کرد.

آل صادق ادامه داد: در جریان این سفر در مورد مسائل ۲ جانبه و توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آخرین مسائل منطقه از جمله آخرین تحولات غزه و فلسطین رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: یکی دیگر از اهداف سفر سرپرست وزارت خارجه به بغداد تشکر از مقامات عراق به خاطر ابراز همدردی‌شان با دولت و ملت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فقید و همراهانشان است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

دیدار ایران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.