آموزش سبک زندگی سالم ایرانی - اسلامی به مربیان و دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، انسیه خزعلی در نشست خبری خود در خبرآنی با حضور اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرآنی مبنی بر اجرای طرح ملی سواد سلامت‌آموزی اظهار کرد:‌ این طرح کار مشترکی است که با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و انجمن‌های مردمی سلامت در حال اجراست؛ با تفاهمی که با آموزش و پرورش و دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام گرفت‌، قرار شد که این طرح را در 11 استان کشور آغاز کنیم.

وی افزود: نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی با آموزش سبک زندگی سالم به مربیان مدارس آغاز می‌شود و سپس این مربیان، سبک زندگی سالم مبتنی بر طب ایرانی و فرهنگ اسلامی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. معاونت زنان در این طرح نقش ستادی، برنامه‌ریزی و هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌های اجرایی را دارد؛ این طرح در سه مرحله هماهنگی، نظارت و ارزیابی انجام می‌شود و گزارش آن هر سه ماه یکبار احصا و میزان اجرای طرح، ارزیابی خواهد شد‌.

خزعلی ادامه داد: بحث خانواده عمدتاً فرهنگی است و آسیب‌هایی که در خانواده شاهدیم ریشه فرهنگی دارد؛ سلامت جسمی و روحی و روانی نیز از جمله مواردی است که نیاز است از مدارس و خانواده‌ها شروع کنیم و دانش‌آموزان را با سلامت آشنا کنیم و همیاران سلامت را از مدارس انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرآنی مبنی بر پیش‌بینی میزان موفقیت و اثربخشی طرح نهضت ملی سواد سلامت آموزی گفت: بخش عمده این طرح، فرهنگی است و بنابراین مانند کار عمرانی نیست که به زودی انجام و اثرات آن مشخص شود؛ قطعاً اجرای چنین طرح‌هایی زمان‌بر است اما نبود آن باعث ضررهای جبران‌ناپذیر می‌شود‌.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری متذکر شد: اگر بتوانیم سبک زندگی سالم را بین خانواده‌ها گسترش دهیم و افرادی را در این زمینه به عنوان کنشگر تربیت کنیم، نتایج بسیار مطلوبی خواهد داشت زیرا تبلیغات برای ترویج سبک زندگی ناسالم در حال انجام است و در نبود چنین طرح‌هایی، طبیعتاً صدمه خواهیم خورد بنابراین  ممکن است این طرح، دیربازده باشد اما قطعا اثرات مثبتی در بر خواهد داشت‌.

خزعلی همچنین به تأکید شهید رئیسی بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌ها در حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مواد غذایی ما، گندم و نان است و اگر نان کامل نداشته باشیم باید منتظر عوارض ناشی از سلامتی آن باشیم بنابراین باید هرچه بیشتر در سلامت و پیشگیری از بیماری سرمایه‌گذاری کنیم؛ بخشی از این امر با حفظ تغذیه سالم میسر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.