بانک مسکن پرداخت وام مسکن روستایی را پس از 4 ماه آغاز کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، غلامرضا صالحی در حاشیه برگزاری نمایشگاه آبادیران با یادآوری اینکه از سال 84 تاکنون بیش از 2 میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده است اظهار کرد: سال گذشته تعداد سهمیه وام نوسازی مسکن روستایی از 200 هزار به 350 هزار فقره افزایش یافت اگر بتوانیم تا سال 1405 هر سال 350 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کنیم تعداد واحد‌هایی که مقاوم سازی می شود به بالای 70 درصد افزایش می یابد.

وی افزود: در سه سال دولت سیزدهم حدود 750 هزار فقره وام مسکن روستایی مصوب و ابلاغ شد که تا امروز بالای 500 هزار نفر برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ساخت 300 هزار واحد در سه سال اخیر به اتمام رسیده است، تصریح کرد: از بهمن سال گذشته تا امروز 285 هزار واحد برای دریافت وام معرفی شده اند که از این تعداد قرارداد 180 هزار واحد امضا شده است.

رییس بنیاد مسکن با یادآوری آغاز ساعت 551 هزار مسکن روستایی در دولت سیزدهم آغاز شده که تعداد 250 هزار واحد به اتمام رسیده است.

صالحی درباره وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کردند خوشبختانه هفته گذشته با بانک مسکن به تفاهم رسیدیم ضمن اینکه تسهیلات دهی بانک ملی نیز از همین هفته آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرآنی در خصوص وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، افزود: تا امروز ساخت 817 هزار واحد شهری و روستایی نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی بالای 60 درصد و مسکن شهری حدود 30 درصد است. 

وی بیان کرد: دلیل پیشرفت پایین پروژه‌های نهضت ملی شهری عدم واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان است که باعث شده به پیشرفت فیزیکی زمانبندی شده نرسیم. ضمن اینکه برخی تعاونی‌های مسکن نیز در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی همچنین درباره تفاهمنامه ساخت 10 هزار واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران، گفت: در باغ آذری، شوش و خانی آباد ساخت واحدها آغاز شده که پیشرفت 2 پروژه اول حدود 30 درصد است. پروژه 2200 واحدی خانی آباد نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

پرداخت روستایی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.