۶۰ درصد مردمان جهان به مدیریت بایدن در جنگ غزه اعتماد ندارند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، گرچه مردم بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان اعتماد بیشتری به «جو بایدن» نسبت به رقیبش «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دارند، اما کمترین میزان اعتماد به بایدن هم به مساله مدیریت جنگ غزه مربوط می‌شود که حدود ۵۷ درصد می‌گویند به او اعتماد ندارند.

به گزارش خبرآنی، موسسه تحقیقاتی «پیو» گزارش داد که از بین ۳۳ کشوری که در این نظرسنجی به علاوه ساکنان اراضی اشغالی شرکت داشته‌اند، ۴۳ درصد می‌گویند به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در انجام اقدامات درست در امور جهانی اعتماد دارند، درحالیکه این رقم برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴، ۲۸ درصد است. با این حال این آمار و ارقام افت جدی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد بر این نظرسنجی که در نقاط مختلف جهان انجام شده، گزارش می‌دهد که مردم در ۲۴ نقطه جهان، به‌رغم افت درصدها، ارزیابی‌های مثبت‌تری به بایدن نسبت به ترامپ دارند. هم‌چنین آنها در هشت نقطه با یکدیگر برابر هستند و در کشورهای مجارستان و تونس، ترامپ در این قسمت از نظرسنجی پیشتاز است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که دموکراسی آمریکا رو به افول است و اعتماد به بایدن از ۲۰۲۳ مسیر سقوط را طی می‌کند. درحالیکه ۵۴ درصد از میان شرکت‌کنندگان حاضر در این نظرسنجی دیدگاه مثبتی به ایالات متحده دارند، اما از هر ۱۰ گروه آن، چهار گروه معتقدند که دموکراسی این کشور قبلا نمونه خوبی برای دیگر دولت‌ها بوده و اکنون دیگر این چنین نیست.

۶۰ درصد مردمان جهان به مدیریت بایدن در جنگ غزه اعتماد ندارند
نظرسنجی پیو؛ سقوط اعتماد به بایدن از ۲۰۲۳ 

طبق نتایج این نظرسنجی، ۲۱ درصد می‌گویند که دموکراسی آمریکا همچنان نمونه خوبی برای دیگر طرف‌هاست، درحالیکه ۲۲ درصد معتقدند دموکراسی این کشور هرگز مثال خوبی برای دیگر مردمان نبوده است.

«ریچارد وایک» مدیر تحقیقات نگرش‌های جهانی در موسسه تحقیقاتی «پیو» می‌گوید: مردم معتقدند که سیستم سیاسی ایالات متحده به خوبی کار نمی‌کند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که شکاف کمتری میان محبوبیت ترامپ و بایدن در سطح جهانی وجود دارد. اعتماد به رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در امور جهان نسبت به زمانی که ریاستش را آغاز کرد، با روند کاهشی مواجه بوده است اما با این حال بالاتر از رقیب خود (ترامپ) قرار دارد.

کمترین میزان اعتماد به بایدن به قسمت مدیریت جنگ غزه مربوط می‌شود که حدود ۵۷ درصد می‌گویند که در این خصوص به او اعتماد ندارند.

هم‌چنین ۳۹ درصد از این شرکت‌کنندگان مدیریت بایدن در جنگ اوکراین را قبول دارند و این بالاترین امتیازی بوده که در کشورهای اروپایی حاصل شده است. علاوه بر این، از هر ۱۰ گروه، چهار گروه به او در حوزه مدیریت روابط با چین اعتماد دارند.

در حالی که اعتماد به بایدن در قسمت‌های مختلف از آفریقای جنوبی گرفته تا بریتانیا و اراضی اشغالی کاهش یافته، اما همچنان نسبت به ترامپ بالاتر است. این رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضعیف‌ترین ارزیابی‌های خود را در اروپا دریافت کرد.

از جمله دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این نظرسنجی می‌توان به سوئد، آلمان، لهستان، هلند، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، مکزیک، کانادا، کلمبیا، استرالیا، کنیا، اسپانیا، تایلند، شیلی، سنگاپور، برزیل، پرو، آرژانتین، فیلیپین، سریلانکا، ایتالیا، غنا، یونان، نیجریه، مالزی، هند، بنگلادش، ترکیه، تونس و مجارستان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.