اولویت‌ کمیسیون شوراها/ساماندهی تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد

محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، با بیان اینکه بنده برای عضویت در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اقدام و ثبت‌نام کرده‌ام، گفت: بنده در مجلس یازدهم رئیس کمیسیون شوراها بودم که بسیاری از طرح‌ها و لوایح را در این کمیسیون بررسی و به سرانجام رساندیم اما برخی از طرح و لوایح نیز با اتمام مجلس نیمه تمام ماند که در مجلس دوازدهم آنها را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره اولویت‌های کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس دوازدهم، بیان کرد: موضوع اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر  و روستا،  اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان و همچنین تقسیم برخی از استان‌ها مانند استان سیستان و بلوچستان از جمله اولویت‌ها کمیسیون شوراها در مجلس دوازدهم است.

نماینده یزد در مجلس در همین راستا ادامه داد: ساماندهی تجمعات و راه‌پیمایی‌ها و تشکیل سازمان ملی مهاجرت نیز از مواردی هستند که در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

جوکار با بیان اینکه قانونی درباره شکلگیری تشکل‌های اجتماعی یا سازمانهای مردم نهاد وجود ندارد،  گفت: با توجه به اهمیت موضوع در کمیسیون شوراها و امور داخلی با ارائه طرحی تشکیل سازمانهای مردم نهاد را هم قانونمند خواهیم کرد.

نماینده یزد در مجلس گفت: سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد تکلیف کمیسیون‌ها مشخص می‌شود، که به محض تشکیل کمیسیون شوراها موارد مذکور را دنبال خواهیم کرد.

انتهای‌پیام/

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.