ایلان ماسک بی خیال شکایت از اوپن ای آی شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، وی در این شکایت شرکت سازنده چت جی پی تی را به رها کردن ماموریت اصلی خود برای توسعه هوش مصنوعی به سود انسان و حرکت در جهت سودآوری مالی متهم کرده بود.

وکلای ایان ماسک از دادگاه ایالتی کالیفرنیا خواسته اند این شکایت را که در فوریه ۲۰۲۴ میلادی ثبت شده، رد کند و هیچ دلیل خاصی برای این اقدام اعلام نکرده اند. قاضی دادگاه عالی آماده بود در جلسه استماع اوپن ای آی که قرار بود امروز برگزار شود، شکایت را رد کند.

در شکایت مذکور بیان شده بود که آلتمن و گرگ بروکمن، دیگر بنیانگذار اوپن ای آی برای تاسیس یک شرکت غیرانتفاعی با منبع باز به ماسک مراجعه کردند اما استارتاپی که در ۲۰۱۵ میلادی تاسیس شده اکنون روی درآمدزایی تمرکز کرده است.

ماسک در شکایت خود از قاضی خواسته بود اوپن ای آی را وادار کند تحقیقات و فناوری هایش را در اختیار عموم قرار دهد و اجازه ندهد استارتاپ از دارایی هایش از جمله چت جی پی تی ۴ برای مقاصد درآمدزایی مایکروسافت و دیگران استفاده کند.

از سوی دیگر اوپن ای آی نیز در دادگاه اعلام کرده بود این شرکت براساس ادعاهای نامنسجم ارائه شده و آن را تلاش ماسک برای پیشبرد منافع هوش مصنوعی خود توصیف کرده بود.

این شکایت نقطه اوج مخالفت ماسک با اوپن ای آی بود که خود یکی از بنیانگذارانش بود و اکنون به نماد هوش مصنوعی مولد تبدیل شده است. ماسک در جولای سال گذشته میلادی استارتاپ هوش مصنوعی خود به نام xAI را راه اندازی و ۶ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد.

منبع : مهر
برچسب ها :

ایلان شکایت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.