دولت غزه درباره بازگشت قحطی به ۲ استان شمالی غزه هشدار داد

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با توجه به تضعیف روند امدادرسانی‌ها و کاهش تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای ۲ استان غزه و غزه شمالی، نسبت به بازگشت قحطی به این ۲ استان هشدار داد.

به گزارش خبرآنی، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در بیانیه‌ای ضمن تایید کاهش یافتن امدادرسانی‌ها به مردم فلسطین و باقی ماندن کمک‌ها در پایین‌ترین سطح مطلوب در مقابل فاجعه انسانی موجود در نوار غزه، اعلام کرد در هفته گذشته تنها ۲۲۴ دستگاه کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از غرب بیت لاهیا به مقصد ۲ استان غزه و غزه شمالی وارد شدند که بیشتر آنها نیز حامل بسته‌های آرد و تجهیزات تولید نان برای پنج نانوایی فعال تحت نظر برنامه جهانی غذا بودند.

طبق این بیانیه، تعداد کامیون‌هایی که این هفته وارد مناطق نوار غزه شدند، نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد کاهش داشتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در ادامه بیانیه خود به این نکته اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌هایش برای فریب دادن افکار عمومی جهان، عامدانه حجم محموله‌های کامیون‌هایی که وارد نوار غزه می‌شوند را کاهش می‌دهد تا به در ظاهر تعداد آنها را زیاد نشان دهد.

همچنین این دفتر گزارش داد، تعداد کامیون‌هایی که هر روز وارد این ۲ استان می‌شوند، از ۳۵ دستگاه بالاتر نیست، در حالی که محموله این کامیون‌ها تنها منبع غذا و دارو برای بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی تحت محاصره در شمال نوار غزه است.

از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های این منطقه را مسدود کرده و مانع از انتقال کالاها به آنجا می‌شود، این رژیم نوامبر گذشته اجازه داد مقادیر اندک و محدودی از کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه زمینی رفح در مرز مصر وارد نوار غزه شود اما در ادامه در تاریخ هفتم مه گذشته کنترل بخش فلسطینی این گذرگاه زمینی را به دست گرفت و روند کمک‌رسانی‌ها را مختل کرد، از آن زمان قاهره از هماهنگی با تل‌آویو در خصوص این گذرگاه خودداری می‌کند چراکه اشغال این گذرگاه را غیرقانونی می‌داند.

طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری مصر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور و «جو بایدن» همتای آمریکایی او ۲۴ مه توافق کردند کمک‌های بشردوستانه و سوخت به صورت موقت از گذرگاه «کرم ابو سالم» منتقل شوند تا زمانی که سازوکاری برای بازگشایی بخش فلسطینی گذرگاه رفح حاصل شود.

در همین چهارچوب دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که با توجه به آوارگی صدها هزار شهروند فلسطینی از شهر رفح در پی یورش مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به آنجا، امنیت غذایی در استان‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه رو به وخامت است.

این دفتر در ادامه اعلام کرد با تداوم اشغال گذرگاه رفح و مسدود بودن آن به روی کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از ورود این کمک‌ها از گذرگاه کرم ابو سالم، بحران انسانی رو به وخامت است و اسرائیل با این اقدامات محاصره کامل خود را علیه نوار غزه اعمال می‌کند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در پایان نیز از جامعه جهانی خواست برای نجات فلسطینی‌هایی که در حال مرگ از گرسنگی هستند، اقدام فوری را در پیش گرفته و برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه به شکلی که اجازه ورود کافی و منظم کامیون‌های حامل کمک‌ها و امدادرسانی‌ها داده شود، فشار وارد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.