رئیس دیوان عالی: گاهی رسیدگی به یک پرونده 7 سال طول می‌کشد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی با بیان اینکه مردم از طولانی شدن روند دادرسی گلایه دارند، اظهار کرد: مراجعین در ملاقات‌های مردمی گلایه دارند که گاهی رسیدگی به یک پرونده بیش از هفت سال زمان برده است. قضات طبق قانون و با تشخیص مصداق، به برخی پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی کنند تا از آسیب‌های موجود به افراد، در جریان رسیدگی به پرونده کاسته شود.

منتظری با بیان اینکه باید زمینه کاهش ورودی پرونده را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی خود قرار داشت، طرح اصلاح برخی مواد  قانون آیین دادرسی کیفری به سرانجام نرسید اما در جهت کاهش ورودی پرونده و خدمت به مردم، پیگیر اصلاح این قانون در مجلس جدید خواهیم بود.

وی همچنین بر افزایش عملکرد شعب در جهت کاهش تراکم پرونده‌های قضایی و اتخاذ تدابیری برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش پرونده های مختومه تأکید کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی(ره)، حماسه انتخابات مکمل حماسه حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت است.  امروز کشور ما نیازمند دعا و استمداد از پروردگار متعال است و إن‌شاءالله در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خداوند متعال زمینه را فراهم کند که یک انتخابات پرشور، حماسی و افتخارآفرین داشته باشیم.

منتظری با بیان اینکه نگاه دنیا به انتخابات پیش‌روست، اظهار کرد: دشمنان با سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در تلاشند سایه یأس را بر سر عده‌ای از مردم بگسترانند و به خیال خام خودشان جلوی حضور حماسی مردم در انتخابات را بگیرند؛ إن‌شاءالله مردم با حضور حماسی در انتخابات و انتخاب فرد اصلح موجب خواهند شد مسیر انقلاب و اسلام و راه نورانی امام خمینی (ره) تداوم یابد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین شاخص رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، پیاده‌سازی اهداف و نظرات مقام معظم رهبری بود، ایشان خود را متعهد به تبعیت محض از ولی فقیه می‌دانست و در برابر منویات و اوامر مقام معظم رهبری دغدغه اساسی داشت و به صورت جدی پیگیر مسائل بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.