برنامه‌های ویژه شهردار پاریس برای بازی‌های المپیک 2024

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، شهر پاریس در حالی خود را آماده میزبانی از سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک می‌کند که تا آغاز این رقابت‌ها تنها 45 روز باقی مانده است. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2024 و شهرداری پاریس سعی دارند این دوره از این رویداد مهم ورزشی را به شکلی خاص برگزار کند و طرح‌های خاصی هم به این منظور مدنظر دارند. بر اساس اعلام رسانه رسمی این مسابقات؛ یکی از نوآوری‌های بازی‌های المپیک پاریس، جاه‌طلبی بیرون کشاندن ورزش از ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به خیابان‌های شهر پاریس و نزدیکتر کردن آن به مردم محلی و بازدیدکنندگان است.

همچنین بیش از 500 بازیگر جامعه بازیگران پاریس در طول برگزاری این رویداد ورزشی، فعالیت‌های هنری-ورزشی را در مناطق مختلف ‌این شهر به منظور سرگرم کردن مردم و بازدیدکنندگان انجام خواهند داد و به این منظور از چهره‌های فرهنگی مشهور پاریس برای شرکت در این مراسم دعوت شده است. در مجموع 26 مکان در سرتاسر پایتخت فرانسه، میزبان برگزاری جشن‌های خیابانی خواهند بود، در حالی که همه این مکان‌ها تمامی بازی‌های المپیک 2024 را هم روی صفحه‌های غول‌پیکر نمایش پخش خواهند کرد.

المپیک 2024 پاریس ,

فضا و برنامه‌های موردنظر هم در نواحی مختلف شهر پاریس متفاوت با یکدیگر و بر اساس هویت محله‌ای خواهد بود، به عنوان مثال برنامه‌های منطقه هجدهم به طور کامل به کودکان اختصاص داده شده است و برنامه‌ای مناسب برای خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

در مورد دیگر برنامه‌های منطقه 13 به طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی  از جمله بسکتبال، تنیس روی میز، فریزبی، دوچرخه سواری، هندبال، ژیمناستیک ریتمیک و وزنه‌برداری اختصاص داده خواهد شد.

در همین حال، در میدان روبروی تالار شهر منطقه 15، بازدیدکنندگان می‌توانند از پتانک (ورزش محلی فرانسه)، شطرنج، اسپایک بال، راگبی یا حتی تِک بال لذت ببرند.

المپیک 2024 پاریس ,

ورود مشعل بازی‌های المپیک 2024 به پاریس در تاریخ 14 جولای (24 تیر) طبیعتاً آغاز جشن‌هایی است که وعده داده شده یکی از برجسته‌های بازی‌های المپیک تابستانی باشد. مشعل بازی‌های پارالمپیک 2024 هم در تاریخ 28 آگوست (7 شهریور) وارد شهر پاریس خواهد شد.

علاوه بر 55 هزا بلیت رزرو شده برای پایتخت‌نشینان فرانسه جهت حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024، شهردار پاریس 50 هزار بلیت دیگر نیز خریداری کرده است تا گروه‌هایی که مدنظرش بتوانند به صورت رایگان در این رویداد شرکت کنند. 20 هزار از این بلیت‌ها مربوط به بازی‌های المپیک و تعداد 30 هزار از این بلیت‌ها هم به بازی‌های پارالمپیک اختصاص دارد.

شهردار پاریس با تکیه بر 850 ساختار انجمنی از همه مناطق، بلیت‌ها را به شرح زیر بین اعضای مختلف مردم توزیع می‌کند:

* اختصاص 47درصد بلیت‌‌ها به جوانان پاریسی و ساکنین مناطق محروم (تعداد 23 هزار و 288 بلیت)

* اختصاص 18 درصد بلیت‌ها به ورزشکاران آماتور پاریسی (تعداد 9048 بلیت)

*اختصاص 28 درصد بلیت‌ها به مشارکت کنندگان فعال در سازمان بازی‌های روزانه  از جمله کارگران، داوطلبان و غیره (تعداد 14 هزار و 87 بلیت)

*اختصاص 7 درصد بلیت‌ها به روابط عمومی کمیته‌های ملی المپیک منتخب، هیئت های خارجی و ... (تعداد 3577 بلیت)

المپیک 2024 پاریس ,

برای اولین بار در تاریخ، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در خارج از یک ورزشگاه و در حاشیه رود سن (محل برگزاری بخش اول مراسم افتتاحیه) برگزار می‌شود و شهردار پاریس به منظور برای دسترسی همه به این رویداد خارق‌العاده، 55 هزار بلیت توزیع می‌کند که خانواده‌های محله‌های محروم را در این زمینه هدف قرار می‌دهد و در کنار آن شهردار پاریس 55 هزار بلیت رایگان اهدا می‌کند که این تقریبا برای پُر کردن ورزشگاه استاد دو فرانس (محل نهایی برگزاری مراسم افتتاحیه) کافی است.

این بلیت‌ها عمدتاً به خانواده‌های از محله‌های محروم اعطا می‌شود، آنهایی که کمترین اقوام را در شهر پاریس و فرانسه دارند و فرزندانشان معمولاً به خاطر اوضاع نامطلوب اقتصادی به تعطیلات تابستانی نمی‌روند. برندگان خوش‌شانس از طریق ایمیل مطلع می‌شوند و می‌توانند سه همراه خود را برای حضور در این رویداد ورزشی انتخاب کنند.

المپیک 2024 پاریس ,

ظرفیت تماشاگران برای حضور در بخش اول مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 که در حاشیه رود سن برگزار می‌شود، 326 هزار نفر تعیین شده است که 22 هزار نفر در کرانه‌های بالایی و 104 هزار نفر در کرانه‌های پایینی قرار دارند. تماشاگران به 15 منطقه اختصاصی در کرانه‌های بالایی تقسیم می‌شوند که هر منطقه بین 600 تا 40 هزار تماشاگر خواهد داشت. در کل، حدود 1.5 میلیارد نفر هم در سراسر جهان هم مراسم افتتاحیه را تماشا خواهند کرد.

در طول مسیر افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024، شهردار پاریس 1137 سرویس بهداشتی و 800 نقطه برای در دسترس قرار دادن آب نوشیدنی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است و 400 عدد سطل زباله نیز در طول مسیر قرار خواهد گرفت.

همچنین 2000 نفر به عنوان داوطلب برای راهنمایی بازدیدکنندگان و ارائه اطلاعات به آنها در طول مسیر حضور خواهند داشت. تعداد 1000 افسر پلیس نیز برای تأمین امنیت مراسم افتتاحیه در طول مسیر مستقر خواهند شد.

المپیک 2024 پاریس ,

در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز سی وسومین دوره بازی‌های المپیک، پنج حلقه به هم پیوسته به رنگ‌های آبی، زرد، سیاه، سبز و قرمز که نماد المپیک هستند، بر روی برج ایفل افراشته شدند. این پنج حلقه المپیک نصب شده بر روی برجل ایفل 29 متر عرض، 15 متر ارتفاع  و 30 تن وزن دارند.

المپیک 2024 پاریس ,

بازی‌های المپیک 2024 پاریس روز جمعه 26 جولای (5 مرداد) آغاز و در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.