واکنش 220 نماینده مجلس به قطعنامه آژانس علیه ایران

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، مجتبی بخشی‌پور عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 22 خردادماه) قوه مقننه بیانیه 220 تن از نمایندگان در واکنش به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر شورای حکام را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

اخیراً قطعنامه پیشنهادی 3 کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه علیه برنامه صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.

این قطعنامه توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی صادر شده است که از هر جهت مورد حمایت این سه کشور است. رژیمی که متهم و مجرم نسل‌کشی علیه مردم بی‌دفاع غزه است و ساکنان آن رسماً و صراحتاً توسط وزرای این رژیم سفاک تهدید به بمباران هسته‌ای می‌شود.

اکنون زمانی است که دست‌های آلوده به خون این رژیم غاصب توسط جهانیان آشکار شده و صدای مظلومیت مردم فلسطین و عمق فجایع آفرینی این رژیم سراسر جهان و مخصوصاً نسل جوان و عدالت خواه را در دانشگاه‌های کشورهای جهان از جمله این سه کشور فرا گرفته است.

تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار از جنایت رژیم صهیونیستی است و آنچه که باعث شد جمهوری اسلامی ایران اجرای برخی از تعهدات خود را به تعویق درآورد، خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و ناتوانی 3 کشور آلمان، انگلستان و فرانسه از اجرای تعهدات خود بوده است.

آژانسی که شعار خود «اتم برای صلح و توسعه است»، می‌داند جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل حق توسعه فناوری صلح آمیز هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز و بر اساس ماده 4 معاهده منع گسترش NPT را دارد و این قطعنامه این حق اساسی را تضعیف کرده و سابقه بدی برای اعمال گزینشی و با انگیزه سیاسی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.