دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه اربعین رونمایی می‌شود

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در امور مردمی‌سازی از رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اربعین در حاشیه نمایشگاه آبادیران خبر داد.

به گزارش خبرآنی، حمیدرضا شکری در افتتاحیه نمایشگاه آبادیران که صبح امروز در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: نگاهی که به برنامه آبادیران داریم، گفتمانی است. اینکه برگزاری رویدادی که منجر به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان شود، صحیح نیست؛ بلکه رویکرد ما در برنامه آبادیران رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی آبادانی ایران، پیشرفت و امیدآفرینی را از دیگر رویکردهای آبادیران عنوان کرد و افزود: این گفتمان از جنس پیشرفت، آبادانی و امیدآفرینی است؛ توسعه بازار شرکت‌ها و رفع نیازهای متولیان محرومیت‌زدایی، میوه این گفتمان است.

شکری با بیان اینکه از سال گذشته برنامه آبادیران در چند رویکرد دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این رویکردها ایجاد همگرایی نهادهای متولی آبادیران است و در نمایشگاه امروز شاهد حضور ۴۵ نهاد شامل دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی، دانشگاه‌ها و پارک‌ها هستیم.

شکری با بیان اینکه ما توانستیم تعاملی را با این نهادها به واسطه آبادیران آغاز کنیم، عنوان کرد: به این واسطه نیازهای مد نظر نهادها را احصاء کردیم.

وی افزود: دومین دوره نمایشگاه آبادیران، تقاضامحور است و هر برنامه نیاز مشخصی دارد؛ در این راستا یک بسته حمایتی را طراحی کردیم. بیش از ۲۰ گروه جهادی در طراحی این بسته حضور دارند و با انباشت دانشی ۱۰ تا ۱۵ ساله توانستیم نمایشگاه ملی روایت پیشرفت و مردمی جهش تولید با مشارکت مردم را برگزار کنیم.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،روایت پیشرفت را از بخش‌های این رویداد دانست و افزود: این بخش با توجه به شعار سال طراحی شده و در آن طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیانی که با مشارکت مردم تولید شده‌اند، عرضه می‌شود.

وی از رونمایی از توانمندی دانش‌بنیان‌ها در حوزه اربعین در دومین آبادیران خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش موکب خادم‌الرضا از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اربعین رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ شرکت‌ و گروه‌ و ۴۵ نهاد در طرف تقاضای محرومیت‌زدایی هستند که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.