نشست بین‌المللی اردن درباره وضعیت انسانی غزه

اردن امروز (سه‌شنبه) میزبان یک نشست بین‌المللی درباره وضعیت انسانی در نوار غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش خبرآنی، این نشست بین‌المللی با هماهنگی مشترک سازمان ملل، اردن و مصر و با حضور «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برگزار می‌شود.

طبق گزارش الجزیره، در این کنفرانس بین‌المللی که در مرکز کنفرانس‌های «ملک حسین» در سواحل بحرالمیت برگزار می‌شود «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «مارتین گریفیث» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل و رهبران کشورها و نخست وزیران و روسای سازمان‌های بشردوستانه و امدادرسان بین‌المللی با هدف مشخص کردن راه‌هایی برای تقویت کمک جامعه بین‌المللی برای مقابله با فاجعه انسانی در نوار غزه حضور خواهند داشت.

در نتیجه حملات گسترده و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر تاکنون ویرانی گسترده‌ای در این منطقه به بار آمده است و منجر به آواره شدن و شهادت و زخمی شدن تعداد کثیری از مردم نوار غزه شده است.

سازمان ملل از چندین ماه پیش هشدار داده است که قحطی نوار غزه را تهدید می‌کند.

بعد از عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و کنترل بخش فلسطینی گذرگاه مرزی حیاتی رفح با مصر که بیشتر کمک‌ها از طریق آن وارد غزه می‌شد، کمک‌های انسانی به کندی وارد غزه می‌شود.

براساس برنامه این کنفرانس طی جلسه صبح سه کارگروه برگزار می‌شود که محور آن راه‌های فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه متناسب با نیازهای آنها و حل چالش‌ها و موانعی است که بر سر راه ورود کمک‌های بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان وجود دارد.

در جلسه عصر نیز پادشاه اردن، رئیس جمهور مصر، دبیرکل سازمان ملل، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از نخست وزیران و روسای جمهور کشورها به سخنرانی می‌پردازند.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد: محور این کنفرانس دستیابی به تعهداتی برای حل سریع وضعیت انسانی در نوار غزه و اتخاذ تدابیر عملی برای رفع نیازهای فوری مردم غزه است.

این کنفرانس فعالیت‌های خود را با یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان وزرای خارجه اردن و مصر به پایان خواهد رساند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.