کاهش خروج ارز از کشور با فعال شدن سامانه «جان»

به گزارش خبرنگار خبرآنی، دکتر سجاد محمد علی نژاد در آیین رونمایی از سامانه جریان اقتصادی نوین (نان) که امروز در وزارت علوم برگزار شد، یکی از دغدغه‌های جدی شرکت‌های دانش بنیان را بازار فروش آنها عنوان کرد و گفت: بیشتر شرکت‌های فناور از نوع شرکت‌های خرد و کوچک هستند که سرمایه لازم به ویژه در حوزه‌های تبلیغ را در اختیار ندارند به همین منظور ما نیاز به عرصه ای داریم که ارتباط سیستمی میان دستگاه‌های مختلف با شرکت‌های بزرگ ایجاد شود تا دستگاه ها در جریان دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و هسته های فناور قرار گیرند، در همین راستا سامانه جان راه اندازی شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: سامانه جان که ذیل سامانه نان قرار دارد، علاوه بر آنکه محصولات دانش بنیان شرکت‌ها را معرفی می‌کند، عرصه ای برای آشنایی جامعه با این دستاوردها و فروش و بازاریابی آنها است.

وی در ادامه درباره کارکرد سامانه جان توضیح داد و گفت: هر مجموعه‌ دانش بنیانی می تواند محصولات خود را در این سامانه بارگذاری کند ضمن انکه مشتریان می توانند محصولات سفارشی خود را در آن به ثبت برسانند و از سوی دیگر اگر فردی نیاز جدیدی داشت می‌تواند آن را ثبت کند.

محمدعلی نژاد ضمن اشاره به اینکه این سامانه در کاهش خروج ارز نیز نقش آفرینی می کند و منجر به تولید محصولاتی می شود که وارداتی و ارزبر هستند، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد فناور در ۵۶ پارک فناوری کشور مستقر هستند که گردش مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارند و این سامانه می تواند این گردش مالی را افزایش دهد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از ثبت حدود ۳ هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در پارک های علم و فناوری در سامانه جان خبر داد و گفت: جان، در واقع یک نمایشگاه دائمی است که هم نیازهای کشور را رفع می کند و هم منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت علوم با وزارت صمت گفت: براساس این تفاهم نامه، سامانه توانیران به سامانه جان متصل خواهد شد و با اتصال این دو سامانه به یکدیگر، در صورتی که دستگاه‌ها نیاز داشته باشند تا بخشی از نیازهای خود را به کشور وارد کنند، از طریق ثبت نیاز در سامانه جان توسط شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد.

منبع : مهر
برچسب ها :

سامانه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.