مسیر به‌کارگیری 27000 تاکسی برقی در تهران فراهم شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا زاکانی در آیین ورود 1000 دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران با بیان اینکه امید داریم ماحصل این برقی سازی بتواند چهره جدیدی را در شهر تهران به نمایش بگذارد، اظهار کرد: تولید در داخل، اشتغال و کارآفرینی و خلق ارزش در کشور برای ما بسیار مهم است و همواره مورد عنایت قرار دارد.‌

وی ادامه داد: در همین راستا و از مدت‌ها قبل قرارداد خرید 2775 دستگاه اتوبوس از داخل کشور دنبال شد که در حال اضافه شدن به ناوگان اتوبوسرانی است و به‌زودی تعدادی دیگری از این بسته خریداری شده رونمایی خواهد شد. 

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد کار مشترک چندین خودروساز و خصوصا کرمان موتور هستیم و مسیر به‌کارگیری 27 هزار و 500 تاکسی برقی در شهر تهران فراهم شده است و رانندگان این خودروها و بعد از آن مردم تهران از منافع این تاکسی‌ها بهره می‌برند.

شهردار تهران گفت: نقدینگی اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد یک موهبت است و می‌شود آن را به سمت خلق ثروت جهت داد. بعضی مواقع نقدینگی‌ها به سمت املاک و خرید سوق پیدا می‌کند اما وقتی در تولید هدایت‌ می‌شود عملا به یک جهش و کار بزرگ کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کار که آغاز می‌شود ابتدای آن بسیار سخت و دشوار است، افزود: عده ای باور نمی‌کردند که در یک مسیر جدید کار نویی را پیش ببریم چراکه تکرار راحت است اما راه‌اندازی یک کار سخت است. وقتی قرار شد خودروهای برقی با همت دولت به کشور وارد شود باب همکاری باز شد که نیازمند زیرساخت‌های مورد نیاز بود. 

شهردار تهران ادامه داد: تک‌تک کارهایی که صورت گرفت باعث‌ گشایش شد این در حالی بود که برخی از مسئولین می‌گفتند به خواب ببینید چنین اتفاقی در تهران بیفتد ولی شد!

زاکانی با بیان اینکه تا پایان سال چهره شهر تهران تغییر خواهد کرد، گفت: این هدیه ناقابلی به مردم است که در همه عرصه‌های انقلاب و آبادانی کشور پیشتاز بودند. امید داریم این کار بسیار خوب در سراسر کشور گسترش پیدا کند و نوع نگاه ما را به مصرف انرژی و خدمت و سایر ابعاد تغییر بدهد و برای مردم آسایش و هوایی غیر آلوده فراهم کند. امیدوارم ماه‌های آینده سرعت بخشیدن به این کار آنگونه باشد که مردم هفته به هفته پیشرفت را مقایسه کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.