نخستین تماس تلفنی ایمرسیو جهان توسط نوکیا برقرار شد

پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا با استفاده از فناوری صوتی و تصویری ایمرسیو که کیفیت تماس را با صدای سه بعدی بهبود می‌بخشد و تعاملات را طبیعی‌تر می‌کند، یک تماس تلفنی انجام داد.

به گزارش خبرآنی، لاندمارک که در هنگام برقراری نخستین تماس تلفنی نسل دوم در سال ۱۹۹۱، حضور داشت، اظهار کرد: ما آینده تماس‌های صوتی را نشان داده‌ایم.

تماس‌های فعلی تلفن‌های هوشمند، مونوفونیک هستند که عناصر صوتی با یکدیگر فشرده می‌شوند و صدایی صاف‌تر و با جزئیات کمتر دارند، اما فناوری جدید، صدای سه‌بعدی را ایجاد می‌کند که در آن تماس‌ گیرنده، همه چیز را می‌شنود، انگار که با فرد دیگر در همان محل حضور دارد.

جنی لوکاندر، رئیس شرکت فناوری نوکیا گفت: این بزرگترین جهش به جلو در تجربه تماس صوتی زنده از زمان معرفی تماس تلفنی مونوفونیک است که امروزه در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود.

این تماس با استفان لیندستروم، سفیر دیجیتالی سازی و فناوری‌های جدید فنلاند برقرار شد.

لوکاندر در مصاحبه‌ای گفت: این فناوری اکنون در حال استاندارد سازی شدن است. بنابراین، ارائه دهندگان شبکه، تولیدکنندگان تراشه و تولیدکنندگان گوشی می‌توانند پیاده سازی آن را در محصولات خود آغاز کنند.

نوکیا این تماس را با استفاده از یک تلفن هوشمند معمولی از طریق شبکه عمومی نسل پنجم انجام داد.

رئیس تحقیقات صوتی نوکیا گفت، جدا از تماس‌های فراگیر از شخص به شخص، این فناوری می‌تواند در تماس‌های کنفرانسی که در آن صداهای شرکت‌کنندگان را می‌توان بر اساس موقعیت مکانی آنها جدا کرد، استفاده شود.

به گفته این مدیران، اکثر گوشی‌های هوشمند، حداقل دو میکروفون دارند که می‌توان این فناوری را با انتقال به‌موقع ویژگی‌های فضایی یک تماس، پیاده‌سازی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این فناوری بخشی از استاندارد نسل پنجم پیشرفته آینده است و نوکیا قصد دارد فرصت‌های مجوز را با این فناوری به دست آورد که احتمالا چند سال طول می‌کشد تا به طور گسترده، قابل دسترس شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.