4500 زباله‌گرد از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، عسگر جلالیان؛ معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از جمع‌آوری 4500 زباله‌گرد از سطح شهر تهران خبر داد.

وی گفت: قانون مدیریت پسماند در سال 1383 و آیین‌نامه اجرایی آن در سال 1384 تصویب شده و در آن تعیین تکلیف کرده که بحث زباله از تولید، جمع‌آوری، حمل‌ونقل، نگهداری و بازیافت باید به چه نحو باشد، بنابراین قانون همه مراحل را مشخص کرده است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: متأسفانه الان که قریب به 20 سال از تصویب این قانون می‌گذرد، مواد آن چنانچه باید رعایت و اجرا نشده است و تبعات آن در پدیده‌های زباله‌گردی در شهرهای مختلف به خصوص در کلانشهر تهران قابل مشاهده است.

جلالیان ادامه داد: اخیراً پیگیری‌هایی شده که نتایج ارزشمندی به همراه داشته است و شهردار تهران اعلام کرده با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا دهه فجر طومار زباله‌گردی را جمع خواهد شد. می‌دانیم کار سختی است ولی گفتیم این تلاش با قدرت و سرعت در دستور کار باشد.

معاون وزیر دادگستری افزود: گزارشی از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گرفتم مبنی بر اینکه در تهران حدود 6000 زباله‌گرد فعالیت داشتند که حدود 4500 تن از آنان جمع‌آوری شده‌اند. پس الان حدود 1500 زباله‌گرد وجود دارد که امیدواریم با همکاری مردم و باقی دستگاه‌ها هر چه زودتر آن‌ها هم جمع شوند.

جلالیان اضافه کرد: جمع کردن 4500 زباله‌گرد که زخمی بر پیکر شهر تهران و لکه نازیبایی بر چهره پایتخت بودند، کار بزرگی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

زباله تهران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.