هزینه‌های توزیع در ایران بیش از ۲ برابر میانگین جهانی است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه هرینه‌های توزیع در ایران بیش از دو برابر استاندارد جهان است و علت آن هم سازوکار سنتی است، گفت: نرخ میانگین هزینه‌های توزیع در جهان ۱۸ درصد است. اما در ایران هزینه زیادی به جیب دلال‌ها می‌رود.

به گزارش خبرآنی، مهدی فرحی در بیست و دومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: کم فروشی در ابعاد مختلفی معنا دارد. امروزه ادبیات دنیا تحت عنوان مدیریت رضایت مشتری و شاخص‌های ارزیابی رضایت مشتری طبقه بندی شده است. بر این اساس بزرگترین شاخص حمایت از مصرف کننده کیفیت است که خود آن پنج شاخص شامل کیفیت محصول، قیمت مناسب، تحویل به موقع، خدمات پس از فروش و تنوع محصول دارد.

وی با بیان اینکه باید مکانیزمی برای شنیده شدن صدای مشتری وجود داشته باشد، تصریح کرد: هزینه کیفیت سه گام دارد که اولین آن پیشگیری است. بر این اساس مشکل یک محصول تولیدی باید هزینه‌های کیفیت برطرف شود.

فرحی با بیان اینکه هرینه‌های توزیع در ایران بیش از دو برابر استاندارد جهان است و علت آن هم سازوکار سنتی است، گفت: نرخ میانگین هزینه‌های توزیع در جهان ۱۸ درصد است. اما در ایران هزینه زیادی به جیب دلال‌ها می‌رود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.