اسبقیان: موضوع VAR را پیگیری می‌کنیم/از حدادی حمایت نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، سیدمحمد شروین اسبقیان پس از مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی گفت: دستور وزیر محترم ورزش این است که فدراسیون‌ها سریعاً تعیین تکلیف شوند. طبق برنامه‌‌ای که قبل از عید انجام داده بودیم، قرار بود امروز مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی که یکی از مهمترین فدراسیون‌ها  و اولین فدراسیون المپیکی ما است، را برگزار کنیم. با این وجود قرار بود تا 24 ساعت قبل احراز صلاحیت کاندیداها اعلام شود که تعدادی زیادی اعلام نشد. 

وی اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه نظارتی قرار شد در اسرع وقت و با تنفسی که به مجمع می‌دهیم انتخابات برگزار شود. سیاست وزارت ورزش این است که مجامع در خصوص انتخابات و کلیات تصمیم گیری‌ها اظهارنظر کنند، بنابراین بنا را بر این گذاشتیم امروز مجمع عمومی برگزار شود و مشکلات دوستان و استان‌ها را بشنویم. همه نیز از برگزاری این مجمع راضی بودند و بنا را بر این گذاشتیم تا با نظر مجمع تاریخ انتخابات را تعیین کنیم. نظر من برگزاری انتخابات 6، 7 روز دیگر بود، اما چون انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم دوستان پیشنهاد دادند چند روزی بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و ما به احترام مجمع با این تاریخ موافقت کردیم و 11 تیرماه مجمع را برگزار خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که  شنیده می‌شود احسان حدادی گزینه وزارت ورزش است و به دلیل عدم احراز صلاحیت او تا این لحظه وزارت انتخابات را به تعویق انداخته است، گفت: به عنوان وزارت ورزش وظیفه داریم از همه کاندیداها حمایت کنیم. رویکرد وزارت ورزش حمایت از یک کاندیدا نیست و این را حداقل در مجامع ما حس کرده‌اید. به صراحت در این مجمع اعلام کردم که اگر از طرف وزارت ورزش رویکردی داشتیم اعلام کنند. شما می‌دانید روسای هیئت‌ها شوخی ندارند و می‌توانستند بلند شوند و بگویند.

اسبقیان تاکید کرد: همه به خاطر اجرای عدالت وزارت ورزش و مدیریت دکتر هاشمی به عرایض من صحه گذاشتند. حدادی از قهرمانان پرافتخار ما است و قطعاً ایشان و همه قهرمانان ملی را حمایت می‌کنیم. هر جایی احساس کنیم یکی از قهرمانان ما آسیب می‌بینند وظیفه داریم به عنوان مدیران ورزش کشور در کنار بچه‌های افتخار آفرین و همه کاندیداهای عزیز که سال‌ها تجربه مدیریتی دارند باشیم. نظر سیستم نظارتی نیز بر این بود که حقی از این بچه‌ها ضایع شود و از ما درخواست فرصتی برای تنفس به مجمع دادند و ما با دوستان مطرح کردیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: بالغ بر 40 نفر در مجمع حاضر بودند و حدود 26، 27 نفر هیئت‌های استانی بودند و با هر چه نظر آنها بود موافقت کردم. حمایت از حدادی توسط وزارت ورزش را شدیداً تکذیب می‌کنم. وزارت ورزش دنبال هیچ کسی در انتخابات نیست و به دنبال تصمیم مجمع است و به تصمیم مجامع در این دوازده انتخاباتی که برگزار کردیم احترام گذاشتیم. این دستوری است که وزیر محترم ورزش دادند و به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی دنبال می‌کنم. مطمئن باشید تا زمانی که هستیم با این روش و دست فرمان جلو می‌رویم.

وی در خصوص درگیری «اورنگ مستقیم» رئیس هیئت دوومیدانی مازندران  با هاشم صیامی در هتل استقلال و تصمیم وزارت ورزش عنوان کرد: این موضوع قطعاً توسط کمیته انضباطی فدراسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گزارشی به شکل رسمی به دست من نرسید و قطعاً اگر برسد دستور بررسی را به فدراسیون دوومیدانی می‌دهم، اما موضوعی است که به مسئولان و کمیته انضباطی این فدراسیون مربوط می‌شود. رعایت اخلاق، اصول و منش پهلوانی و جوانمردی در ورزش مخصوصاً در این دوره مورد توجه ویژه مدیران ورزش کشور است و انتظار داریم همه مدیران و ورزشکاران ما این اصول را رعایت کنند. در این مورد فعلاً هیچ قضاوتی نمی‌کنم چون گزارشی به دست ما نرسیده است. قطعاً پیگیر موضوع هستیم و دستور بررسی را به فدراسیون می‌دهم تا بررسی لازم را انجام دهند.

اسبقیان در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: زمان انتخابات این فدراسیون مشخص شده و 30 خرداد ماه برگزار خواهد شد. چهارشنبه  هم مجمع تنیس را برگزار خواهیم کرد و مشکلی وجود ندارد و این موضوع را به ما ابلاغ کرده‌اند.

وی در خصوص بی‌اطلاعی مسئولان فدراسیون راگبی از انحلال این فدراسیون و تبدیل آن به انجمن گفت: وقتی در رسانه‌های گروهی صحبت‌های ما به عنوان انحلال این فدراسیون و تبدیل آن بر اساس قانون و اهداف وزارت ورزش شده یعنی اطلاع رسانی صورت گرفته و سرپرست محترم راگبی خبردار شده است. مستندی دارم که به شکل محرمانه نامه به ایشان ارسال شده و خواستار انحلال این فدراسیون بر اساس نظرات کارشناسی شدیم. ضمن اینکه به فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز نامه دادیم که این انجمن تحت نظارت آنها قرار بگیرد. مستندات همه اینها است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه راگبی انجمن مستقل نخواهد شد، گفت: این صحبت را انجام داده بودیم، اما در جلسه‌ای که مجددا با دکتر معانی داشتیم، قرار شد این انجمن به صورت انجمن مستقل فعالیت کند. با حسینی تلفنی صحبت و ایشان را دعوت کردیم تا دلایل کارشناسی را بگوییم. امروز کسی در راس ورزش کشور است که هم تحصلات عالیه دارد و هم مدارج ترقی را از معاونت شهرستان پله به پله تا ریاست کمیته ملی المپیک، معاونت ورزش در دو وزارتخانه مه طی کرده است. ما هم نظری بدهیم هاشمی بررسی می‌کند، اما این نظر تصمیم کارشناسی بوده و هاشمی شخصاً تصمیم نگرفته است. تصمیم و بررسی کارشناسی در دفتر برنامه ریزی صورت و به تایید معاونت قهرمانی رسید و ابلاغ شده است.

اسبقیان در خصوص گلایه دبیر کل فدراسیون فوتبال از شرکت توسعه و وزارت ورزش بابت عدم واریز پول ورود VAR  گفت : دستور وزیر را قطعاً پیگیری می‌کنیم و دستور ایشان لازم الاجرا است. مطمئناً «طلا» ریاست مدیرعامل شرکت توسعه دغدغه حل و فصل این موضوع را دارد و قول دکتر هاشمی را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.