ماجرای «بنز ایرانی» مستند می‌شود

مستند «بنز ایرانی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا استادی با پایان مراحل تحقیق، پژوهش و نگارش به مرحله فیلمبرداری رسیده است.

به گزارش خبرآنی، استادی درباره این فیلم و محتوای آن می‌گوید: این فیلم روایت‌گر سرنوشت اتومبیل بنز در ایران است. پژوهش و تحقیق درباره این اثر از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و محدوه زمانی هفتاد ساله‌ای را شامل می‌شود. در این بازده زمانی رخدادها و اتفاق‌هایی که به نوعی اتومبیل بنز در آن نقش و حضور داشته روایت می‌شود؛از ورود اولین اتومبیل‌های بنز به ایران توسط خانواده سودآور تا تلاش محمد رضا پهلوی برای خرید سهام کارخانه بنز و در ادامه تلاش‌های صورت گرفته برای تولید اتومبیل بنز در ایران که هر یک به دلایلی نافرجام باقی می‌ماند.

به گفته وی؛ در کنار روایت سرگذشت بنز در ایران در این فیلم به مفاهیم فرهنگی پدید آمده توسط اتومبیل بنز نیز پرداخته خواهد شد؛ برندی که در یک دوره نماد استقامت است و در دوره‌ای دیگر به نماد تجمل و اشرافیت تبدیل می‌گردد.

استادی مراحل پژوهش و تحقیق این اثر را بسیار سخت و طولانی توصیف کرد و گفت: با وجود روایت‌های متعدد غیر رسمی و شفاهی موجود درخصوص سرنوشت بنز در ایران،روایت‌های رسمی قابل اتکا و ارائه در فیلمی مستند بسیار مبهم و اغلب فاقد منبع معتبر بود که در طول چهار سال گذشته با تحقیقات و پژوهش‌های متعدد از جمله: بررسی روزنامه‌های این دوره تاریخی،مصاحبه با افراد حاضر در رخدادهای مرتبط،مطالعه کتاب‌ها،یافتن افراد مرتبط در خارج از کشور و.... تلاش شد تا اسناد و مدارک دقیق برای این مستند فراهم و سپس فیلم‌نامه‌ای برای کلیت کار نوشته و بر اساس آن برنامه فیلم‌برداری تنظیم شود.

به گفته این کارگردان؛ این مستند در شهرهای: تهران،کرج،تبریز،ورامین،مشهد،خرمشهر،اصفهان و... مقابل دوربین خواهد رفت و شخصیت‌های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی مختلفی در مقابل دوربین آن حضور خواهند یافت.در حال حاضر فیلم‌برداری این فیلم در تهران ادامه دارد.

همچنین تصاویر آرشیوی متعددی برای اولین بار در این فیلم ارائه خواهد شد.

پیش بینی می‌شود اولین نمایش عمومی این فیلم هشتاد دقیقه‌ای در هجدهمین جشنواره فیلم سینما حقیقت در آذرماه سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

رضا استادی چهار فیلم کوتاه را در کارنامه کاری خود دارد. فیلم نیمه بلند «اخطار پنج روزه»‌ و کتاب «پرونده مختارنامه» از آخرین فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.

در ساخت فیلم بنز ایرانی این عوامل حضور دارند: مشاور کارگردان: سیاوش سرمدی، مدیر تولید: امیر استادی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حمیده جهانگیر، مدیر تصویربرداری: مهدی حیدری، تدوین‌گر:‌مازیار کبیری.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.