چرا رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها شرکت نمی‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، کارلو آنچلوتی در گفت‌و‌گو با نشریه جورناله ایتالیا اعلام کرد که باشگاه رئال مادرید در دوره جدید رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها حضور نخواهد داشت.

نسخه جدید جام جهانی باشگاه‌ها از تابستان سال آینده با حضور 32 باشگاه برگزار خواهد شد که این تورنمنت بیش از پیش بازیکنان تیم‌های مطرح قاره سبز را درگیر مسابقات و برنامه تیم‌ها را فشرده‌تر خواهد کرد.

آنچلوتی در این خصوص گفت: فیفا فراموش‌کار است. بازیکنان و باشگاه‌ها در این تورنمنت شرکت نخواهند کرد. تنها یک بازی رئال مادرید 20 میلیون پوند می‌ارزد و آن وقت فیفا می‌خواهد به ما برای حضور در کل تورنمنت این رقم را بدهد. خیر. چنین چیزی امکان پذیر نیست. سایر باشگاه‌ها نیز مانند ما دعوت فیفا را رد خواهند کرد.

کارلتو که امروز (دوشنبه) 65 ساله شد، درباره دو هافبک کهنه‌کار تیمش تونی کروس و لوکا مودریچ که اولی بازنشسته شد و دومی هم احتمالاً سال آینده این کار را انجام خواهد داد، صحبت کرد و اظهار داشت: لوکا یک الگو بی‌نظیر از کیفیت بازی و حرفه‌ای‌گری است. متأسفانه کروس تصمیم به بازنشستگی گرفت. او آلمانی تصمیم می‌گیرد اما همیشه در کنار ما خواهد بود. به او گفت اگر در پاییز نظرش عوض شد، فقط کافیست یک تماس بگیرد و ما دوباره منتظرش خواهیم بود.

آنچلوتی در دوران مربیگری‌اش با تیم‌های میلان و رئال مادرید موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شده است. او درباره جایگاه این دو تیم در زندگی‌اش گفت: رئال مادرید برای من خاص است و میلان در قلب من جا دارد چون برایش بازی کرده‌ام، مربی‌اش بوده‌ام و بخش بزرگی از زندگی حرفه‌ای‌ام را در آنجا سپری کردم. با این حال رئال ، رئال است. از این بهتر چه می‌‌تواند باشد؟ اینجا برای تاریخ باشگاه احترام قائل هستند و عکس تمام بازیکنانی که در گذشته در این تیم بازی کرده‌اند در مجموعه تمرینی باشگاه وجود دارد.

سرمربی کهکشانی‌ها در پایان درباره تورنمنت پیش رو، یورو 2024 که از روز جمعه آغاز می‌شود صحبت کرد و نظرش را درباره این جام بیان کرد. او گفت: خیلی دلم می‌خواهد ببینم که آلمان در خانه چه کار می‌کند. آنها تیم جالبی دارند. ایتالیا؟ به نظرم بعد از قهرمانی دوره قبلی یورو، آنطور که باید تغییر نسل درخشانی نداشته است و به همین نمی‌دانم که پتانسیلش در چه حد است.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.