هوش مصنوعی iOS18 اپل چندان هم پیشرفته نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از گیزموچاینا، مینگ چی کو تحلیلگر محصولات فناوری قبل از برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل نظراتش درباره iOS18 و دیگر رویدادهایی که اپل در این مراسم معرفی می کند، را به اشتراک گذاشت.

این درحالی است که از مدتی قبل اخباری درباره فعالیت شرکت روی ویژگی های هوش مصنوعی برای دستگاه های آینده اپل منتشر شده است. کو نیز تایید می کند این شرکت چند ویژگی هوش مصنوعی را در این مراسم اعلام خواهد کرد.

او معتقد است اپل قابلیت های قدرتمندی را در تمام وجوه iOS18 و اپلیکیشن های سیستم یکپارچه ارائه می کند. سیری دستیار هوش مصنوعی این شرکت نیز شاهد چند ارتقای اساسی خواهد بود. با این وجود کو اشاره می کند قابلیت های هوش مصنوعی روی دستگاه محدود هستند زیرا حافظه 8 گیگابایتی برای مدل های زبانی بزرگ ناکافی است. این شرکت تصمیم دارد مدل های زبانی بزرگ روی دستگاه و سرور را برای ویژگی های هوش مصنوعی ترکیب کند.

جالب آنکه کو توسعه هوش مصنوعی اپل را یک دستاورد بزرگ در این زمینه نمی داند اما پیش بینی می کند سرمایه گذاری سنگین شرکت در یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی طی سال های اخیر در سال های آینده در آینده نتیجه خواهد داد.

به گفته کو آموزش به مدل های زبانی بزرگ روی سرورها کمی طولانی تر از مدل های کوچکتری است که روی دستگاه ها قرار می گیرد. به گفته کو ویژگی های پیشرفته وابسته به سرور را می توان در فاز های بعدی ارائه کرد و به طور کامل در سری آیفون 16 عرضه نشوند.

بر اساس گزارش ها، ویژگی های پیشرفته تر هوش مصنوعی نیز به مدل های آیفون 15 پرو در کنار سری آیفون 16 و بالاتر محدود می شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.