عضو حماس: از هر ابتکارعملی برای پایان جنگ غزه استقبال می‌کنیم

یکی از اعضای جنبش حماس درباره مذاکرات آتش‌بس و پایان جنگ در غزه اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرآنی، یک مسؤول در جنبش حماس گفته است که این جنبش از هر ابتکارعملی برای پایان جنگ غزه به‌طور مثبت تعامل خواهد کرد.

رویترز به نقل از یکی از رهبران حماس از ایالات متحده خواست تا قبل از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورد.

اخیرا ماجد الانصاری، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قطر در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (قنا) با تاکید بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گری مشترک دولت قطر با مصر و آمریکا، خواستار توجه نکردن به گزارش‌های نادرست رسانه‌ها و تکیه بر منابع رسمی موثق در سایه حساسیت وضعیت کنونی مذاکرات شد.

منابع مصری نیز روز پنجشنبه به العربی الجدید گزارش دادند که قاهره از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برای سفر به مصر دعوت کرده است.

این منابع اشاره کردند حماس پاسخ خود را در خصوص پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

همین منابع توضیح دادند که قاهره اخیرا جلسات و تماس‌های گسترده‌ای برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه داشته است.

جنبش حماس روز پنجشنبه در یادداشتی توضیحی تاکید کرده بود که سندی که از طریق میانجی‌گران در مورد طرح آتش‌بس بایدن از آن مطلع شده «سند اسرائیلی» است و با آنچه بایدن در این زمینه مطرح کرده، مطابقت ندارد.

حماس اعلام کرد که اختلافی بین اظهارات بایدن و سندی که به آن ارائه شده، وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.