انفجار بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی کاروان نیروهای امنیتی پاکستان با ۷ کشته

ارتش پاکستان از کشته شدن هفت سرباز طی حادثه انفجار یک بمب جاده‌ای در کنار کاروان نیروهای امنیتی این کشور در یک ایالت هم‌مرز با افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرآنی، ارتش پاکستان اعلام کرد که یک بمب کنار جاده‌ای که امروز (یکشنبه) در نزدیکی یک کاروان نیروهای امنیتی در شامل غربی پاکستان منفجر شده، منجر به کشته شدن هفت سرباز، از جمله یک سروان ارتش شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به این که این حادثه «نشان‌دهنده افزایش حملات شبه‌نظامیان علیه نیروهای امنیتی پاکستان است»، گزارش داد: ارتش پاکستان اعلام کرد که آخرین مورد از این حملات در منطقه لاکی ماروات واقع در ایالت خیبر پختونخوا در مرز افغانستان رخ داد.

هنوز کسی مسئولیت آن را قبول نکرده است اما احتمالا، طالبان پاکستان که حضور پررنگی در این منطقه دارد، مظنون شناخته خواهد شد. طالبان پاکستان که «تحریک طالبان پاسکتان» نیز شناخت می‌شود، گروهی جداگانه است که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های آن بیشتر شده است.

پاکستان در سال‌های اخیر، شاهد افزایش حملات شبه‌نظامیان و عمدتا، در ایالت خیبرپختونخوا بوده است.

اداره مبارزه با تروریسم پلیس پاکستان در پیشاور، امروز، گزارشی را منتشر کرد که در آن اشاره شده، در ۲۳۷ حادثه‌ تروریستی که در پنج ماه گذشته در این ایالت رخ داده،‌۶۵ افسر پلیس کشته و ۸۶ تن مجروح شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.