برنز گرایی و اسماعیلی/ برگزاری مبارزه رودررو برای المپیک

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، رقابت‌های رده‌بندی و فینال 7 وزن کشتی فرنگی در روز دوم کشتی فرنگی تورنمنت رنک‌دار بوداپست با کشتی رده‌بندی وزن 67 کیلوگرم آغاز شد چراکه باتوجه به دوره‌ای بودن رقابت‌های وزن 55 کیلوگرم، تکلیف نفرات برتر وزن اول در نوبت صبح مشخص شده بود.

محمدرضا گرایی اولین کشتی‌گیر ایرانی بود که روی تشک آمد، او درحالیکه 3 امتیاز از حریف عقب افتاده بود، در  یک دقیقه پایانی نتیجه را مقابل مانتانا از اکوادور 3-3 مساوی کرد. گرایی توانست این نتیجه را تا پایان مسابقه حفظ کرده و با همین نتیجه صاحب مدال برنز وزن 67 کیلوگرم تورنمنت مجارستان شود.

گرایی پیش از این کشتی، حریفانش از تونس و فرانسه را شکست داده و مغلوب لری ابولادزه گرجستانی شده بود.

دومین دیدار رده‌بندی وزن 67 کیلوگرم را سعید اسماعیلی مقابل سوگابه ژاپنی برگزار کرد. کشتی‌گیر جوان ایران که پیش از این، کشتی‌گیران شیلی و مولداوی را شکست داده و در نیمه نهایی با اشتباهی بچه‌گانه کشتی برده مقابل لوئیز اورتا سانچز کوبایی را با باخت 9-7 عوض کرد،  در مصاف با کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه 3-صفر وقت اول را به سود خود تمام کرد اما در وقت دوم و در خاک، با دو بارانداز متوالی 5-3 از حریف ژاپنی عقب افتاد. او در ثانیه‌های پایانی اقدام به کمرگیری کرده و درحالیکه یک ثانیه به پایان کشتی مانده بود توانست دو امتیاز از سوگابه بگیرد و نتیجه را 5-5 به سود خود کند. درخواست چلنج از سوی مربیان ژاپن، مورد تایید قرار نگرفت تا نتیجه 6-5 به سود اسماعیلی شده و او نیز مثل گرایی صاحب مدال برنز وزن 67 کیلوگرم تورنمنت مجارستان شود.

سوگابه سال گذشته در بلگراد، کشتی نزدیکی با محمدرضا گرایی گرفت و مبارزه با حریف را درحالی واگذار کرد که پرتاب بطری از سوی محمدعلی گرایی به تشک، مانع از اجرای فن او شده بود. 

باتوجه به اینکه هر دو کشتی‌گیر ایران در این رقابت‌ها صاحب مدال برنز شدند، امشب مبارزه انتخابی تکلیف ملی‌پوش المپیکی ایران را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.