خرید کالا از سکوهای چینی برای ایرانی‌ها در مرحله آزمایشی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: امکان تجارت الکترونیکی با چین و روسیه فراهم شده، به‌ طوری که کاربران چینی می‌توانند با مراجعه به پلتفرم‌های ایرانی کالای مورد نظر خود را بخرند.

به گزارش خبرآنی، امین کلاهدوزان در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته حجم تجارت الکترونیکی از ۳۱۰۰ همت گذشت که این عدد تقریبا معادل ۵۱ میلیارد دلار است. بر این اساس حجم تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است.  

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری حجم تجارت الکترونیکی به ۴۵۰۰ همت افزایش یابد، گفت: در سال جاری تعداد تراکنش‌های الکترونیکی به حدود ۴ میلیارد رسیده که نسبت به سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است. گواهی های امضا الکترونیکی نیز سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته و تعداد دارندگان گواهی امضا الکترونیکی در کشور دو برابر شده است.

وی با اشاره به پیگیری تجارت الکترونیکی فرامرزی، تصریح کرد: در حال حاضر امکان مبادله الکترونیکی با چین و روسیه را داریم و به دنبال ایجاد تجارت الکترونیکی با عراق نیز هستیم. کاربران چینی می‌توانند از طریق پلت فرم‌ها کالا را از پلت‌فرم ایرانی خریداری کنند و با ملاحظاتی نیز کاربران ایرانی می‌توانند از پلتفرم‌های چینی خرید الکترونیکی انجام دهند. البته این موضوع هنوز در مرحله پایلوت است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.