امضای تفاهم‌نامه میان معاونت میراث‌فرهنگی و آتش‌نشانی تهران

 به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، نگاه ویژه ملی به آثار فرهنگی‌تاریخی ارزشمند در شهر تهران از جمله مجموعه‌های گلستان، نیاوران و سعدآباد و موزه ملی ایران و ضرورت ارتقای دانش مدیریت بحران و سطح ایمنی در برابر آتش‌سوزی در این اماکن فرهنگی‌تاریخی و همچنین بازار بزرگ تهران به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت میراث فرهنگی و شهرداری تهران انجامید.

در این تفاهم‌نامه بر استفاده از ظرفیت‌های علمی، اطلاعاتی و اجرایی طرفین، افزایش تاب‌آوری بناها و مجموعه‌های ارزشمند فرهنگی‌تاریخی، میراث طبیعی و موزه‌های شهر تهران در مقابل آتش‌سوزی و تسهیلگری در صدور مجوزهای اجرای تمهیدات ایمنی بازار بزرگ تهران، تأکید شده است.

افزایش دانش و مهارت‌های کارکنان بناها و موزه‌ها، تدوین برنامه عملیاتی مدیریت خطر آتش‌سوزی و حوادث در این ابنیه، تهیه بانک اطلاعاتی مشترک و شناسنامه ایمنی و اتصال بناها و مجموعه‌های با ارزش فرهنگی‌تاریخی به زنگ خطر سازمان آتش‌نشانی از جمله محورهای همکاری مشترک مطرح‌ شده است.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با حکم قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عضو می‌شود.

همکاری اداره‌کل موزه‌ها با سازمان آتش‌نشانی تهران در راه‌اندازی موزه آتش‌نشانی در شهر تهران، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.